اقتصادی

اولویت‌بندی طرح تعویض کولرهای گازی

مجری طرح بهینه سازی مصرف برق توانیر گفت:مصرف‌کنندگانی که به دلیل استفاده از کولرهای فرسوده مصرف برق بیشتری دارند، در اولویت جایگزینی کولرهای جدید با کولرهای فرسوده هستند.

به گزارش ناظم نیوز به نقل از صدا وسیما، مجری طرح بهینه سازی مصرف برق توانیر با اشاره به اینکه قرار است با مشارکت سرمایه گذاران قبل از شروع فصل گرما جایگزینی انجام شود، افزود: در این طرح کولرهای فرسوده پنجره‌ای با کولرهای نو و راندمان بالا تعویض می شود و مصرف کننده فقط یک سوم قیمت آن را به صورت اقساطی و طی ۲۴ ماه پرداخت می کند.

خانی افزود: بعد از انعقاد قرارداد با سرمایه گذار و شروع فاز اجرایی ما هموطنان جنوبی را دعوت می کنیم تا در سایت های توزیع برق استانی ثبت نام کنند، این افراد بعد از ثبت نام بر اساس اولویت بندی به سرمایه گذار معرفی می شوند.

وی با اشاره به اینکه از همه متقاضیان ثبت نام به عمل می‌آید، گفت: مصرف‌کننده‌هایی که با استفاده از کولرهای فرسوده و یا به علت شرایط آب و هوایی میزان مصرف برق بیشتری دارند در اولویت جایگزینی کولرهای جدید با کولرهای فرسوده قرار دارند.

خانی افزود: مصرف کولرهای جدید نصف کولرهای فرسوده است که باعث کاهش هزینه‌ برق مصرفی مصرف کننده ها و همچنین کاهش گاز مصرفی نیروگاه‌ها به میزان سالانه ۲ میلیارد مترمکعب خواهد شد و همچنین به افزایش تولید و رونق این صنعت هم کمک می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا