توپ و تور

اوج هیجان در شهرآورد خودروسازان تهرانی

درست زمانی که شهرآورد خوردوسازان تهرانی هفته هفدهم لیگ برتر والیبال زنان را به اوج هیجان و جذابیت می‌رساند، ذوب‌آهن اصفهان نیز در تقلا برای پس گرفت صدر جدول از سایپا خواهد بود.

به گزارش ناظم نیوز و به نقل از فدراسیون والیبال، هفته هفدهم مرحله مقدماتی مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر زنان ایران جام «سردار دل‌ها» امروز (یکشنبه سوم بهمن ماه) با دیدار ستارگان فارس و ذوب‌آهن اصفهان در شیراز آغاز می‌شود و فردا (دوشنبه چهارم بهمن‌ماه) با برگزاری چهار دیدار در شهرهای تهران، رفسنجان، ورامین و کاشان پیگیری خواهد شد.

در نخستین بازی هفته هفدهم، امروز (یکشنبه سوم بهمن ماه) تیم ذوب‌آهن اصفهان که به دنبال پس گرفتن جایگاهش از خودروسازان سایپاست، در فارس میهمان ستارگان خواهد بود. این رقابت درحالی به درخواست باشگاه ذوب‌آهن و موافقت سازمان لیگ یک روز زودتر برگزار می‌شود که شاگردان مریم پرهیزگار تاکنون موفق به کسب ۶ برد و ۱۸ امتیاز شده‌اند و در جایگاه ششم قرار دارند. این تیم در فاصله دو هفته مانده به پایان مرحله مقدماتی، به دنبال ارتقای رتبه در جدول است و برای رسیدن به این هدف تمام توان خود را به کار خواهد گرفت. البته به شرطی که قهرمان نیم‌فصل که ۱۵ برد و ۴۴ امتیاز دارد و برای صعود به صدر جدول تنها نیازمند برد و افزایش معدل ست و امتیاز است، فرصت عرض‌اندام به ستارگان فارس بدهد.

چهار دیدار هفته هفدهم درحالی فردا (دوشنبه ۴ بهمن‌ماه) پیگیری خواهد شد که شهرآورد خودروسازان تهرانی قطعاً جذاب‌ترین و حساس‌ترین بازی هفته است؛ جایی که سایپای ۴۴ امتیازی علاوه بر تلاش برای بقا در صدر جدول، به دنبال پیروزی در نبرد حیثیتی خودروسازان سنتی لیگ است. شاگردان نیلوفر رشیدی در تیم پیکان هم با همین اندیشه به میهمانی نارنجی‌پوشان می‌روند با این تفاوت که پیروزی در دربی تهرانی‌ها، تغییری در جایگاه چهارمی پیکان که ۱۱ برد و ۳۳ امتیاز در کارنامه دارد، ایجاد نخواهد کرد.

ریف اصفهان بعد از ماراتن سنگین و پنج‌سته هفته شانزدهم مقابل جوانان زرتشتی یزد، در کاشان با باریج‌اسانسی دیدار خواهد کرد که خیالش از حضور در مرحله پلی‌آف راحت است. پیروزی در بازی این هفته هیچ تغییری در جایگاه دو تیم ایجاد نخواهد کرد. از یک طرف باریج‌اسانس ۱۳ برد و ۴۱ امتیاز دارد و صاحب رتبه سومی است. در طرف مقابل هم ریف اصفهان با ۴ برد و ۱۲ امتیاز در جایگاه هشتم ایستاده است.

از بین تیم‌های میان‌جدولی به نظر می‌رسد تنها مهرسان شانس ارتقای رتبه در جدول را دارد. شاگردان اعظم عیدی با ۶ برد و ۱۷ امتیاز تیم هفتم جدول هستند و این هفته با بانوان ورامین که تاکنون موفق به کسب برد و امتیاز نشده‌اند، دیدار می‌کنند. مهرسان در صورت پیروزی و به شرط شکست ستارگان فارس (تیم ششم)، می‌تواند رتبه نماینده فارس را در رده ششم جدول تصاحب کند. هرچند که بانوان ورامین هم به دنبال آن است تا در دو هفته پایانی مرحله مقدماتی اعاده حیثیت کرده و اولین پیروزی را به نام خود ثبت کند.

مس رفسنجان و جوانان زرتشتی یزد نیز درحالی با هم دیدار می‌کنند که پیروزی شاگردان آسیه پام تنها به جمع امتیازات و تعداد بردهای آن‌ها کمک خواهد کرد. این تیم تاکنون ۷ برد و ۲۲ امتیاز دارد و تیم پنجم جدول است. اما جوانان زرتشتی یزد که هفته گذشته حریفش ریف اصفهان را به خوبی به چالش کشید و برنده از زمین خارج شد، در صورت غلبه سه امتیازی بر مس و شکست احتمالی ریف اصفهان، می‌تواند امیدوار به کسب رتبه هشتمی جدول باشد. البته به شرطی که معدل ست و امتیازاتش بر ریف اصفهان بچربد.

برنامه کامل هفته هفدهم لیگ برتر والیبال زنان به قرار زیر است:

یکشنبه سوم بهمن:

ستارگان فارس- ذوب‌آهن اصفهان – سالن ابوالفتحی – ساعت ۱۴

دوشنبه چهارم بهمن:

سایپا – پیکان – خانه والیبال – ساعت ۱۴

مس رفسنجان – جوانان زرتشتی یزد – سالن ۹ دی – ساعت ۱۴

بانوان ورامین – مهرسان – سالن گل‌عباسی – ساعت ۱۴

باریج‌اسانس کاشان – ریف اصفهان – سالن هفت مهر- ساعت ۱۴

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا