اجتماعی

اهتمام شورای شهر و شهرداری تهران برای رفع معضل آلودگی هوا

ناظم نیوز : نشست هم اندیشی بانوان فعال در حوزه محیط زیست و تجلیل از خانواده شهدای محیط بان به مناسبت گرامیداشت روز زن و مادر به میزبانی منطقه2 برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه۲، نشست هم اندیشی بانوان فعال در حوزه محیط زیست، به مناسبت گرامی داشت هفته زن و مادر به میزبانی شهرداری منطقه ۲ با حضور سمیه رفیعی رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی، مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران، جمشید محبت خانی فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست، شینا انصاری مدیرکل محیط زیست شهرداری تهران، مهدی صالحی شهردار منطقه ۲ تهران، جمعی از بانوان فعال محیط زیست ، اساتید دانشگاه و جمعی از خانواده شهدای محیط بان برگزار شد.
مهدی پیرهادی در این نشست با اشاره به اهتمام جدی شورای ششم و شهرداری تهران در رفع معضلات زیست محیطی ،بحث الودگی هوا را از اولویت های مورد توجه در سال جاری و برنامه های پیش بینی شده برشمرد و گفت: هر دستگاهی در قانون هوای پاک وظایفی دارد شهرداری تهران تنها دستگاه متولی نیست اما ما باید به وظایف خودمان توجه کنیم در شهرداری تهران و شورای شهر به حفظ و گسترش فضای سبز توجه زیادی داریم، در منطقه ۱۶، ۱۷ و ۹ زمینی را خریداری کردیم تا بحث ارتقای باغات را داشته باشیم.
وی درباره آلودگی آب، تصریح کرد: وضعیت آب تهران در شرایط خوبی است اما مخاطراتی نیز وجود دارد که آنان را شناسایی و مخاطرات را رد کردیم، امسال ۶۰۰ نقطه رفع آلودگی شده است در بحث تصفیه آب های روان و فاضلاب پیگیری لازم را داریم و جلسات مختلفی نیز در این زمینه صورت می گیرد.
سمیه رفیعی نیز در ادامه این نشست اهتمام مجموعه شهرداری در حوزه آلودگی هوا و آب را قابل تقدیر دانست و گفت: سد ماملو یکی از منابع مهم آبی تهران است که دچار آلودگی شده و مسئله مهمی است.
وی برتوجه به بحث ساختمان سبز و مدارس سبز تاکید کرد وافزود: بحث ساختمان سبز حتما باید در شهر تهران در پیش گرفته شود ما الان دو مدرسه سبز داریم و از ابتدا الگوی محیط زیست را در دستور کار قرار دارد.

مهدی صالحی نیز در این نشست در تشریح فعالیت های اجرایی منطقه۲ در حوزه محیط-زیست،احداث ۴۳ کیلومتر مسیر پیاده روی،ایجاد زیرساخت های حمل و نقل عمومی پاک، احداث ۳ تصفیه خانه و استفاده از انرژی های تجدید پذیر با احداث نیروگاه های خورشیدی را بخشی از این اقدامات برشمرد.
وی با اشاره به اینکه منطقه ۲ به عنوان دیارسلامت و گردشگری شناخته شده است ،افزود: وجود مراکز درمانی ، برج میلاد و همچنین بوستان های فرامنطقه ای همچون نهج البلاغه، پردیسان و گفتگو منطقه را به یک منطقه خاص تبدیل کرده است.
به گفته صالحی منطقه۲ با برخورداری بیش از ۲۰مترمربع سرانه فضای سبز از وضعیت مطلوبی در این زمینه برخوردار است .
لازم به ذکر است شینا انصاری نیز به تشریح اقدامات و رویکردهای مدیریت شهری در حوزه محیط زیست پرداخت.
براساس این گزارش در این مراسم ضمن تجلیل از خانواده های شهدای محیط بان ، از کتاب “نگاهی به تنوع زیستی جانوران شهر تهران” رونمایی شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا