توپ و تور

انصراف قطر و تغییر برنامه مسابقات/ سهمیه هایی که نامعلوم است!

در حالی‌که هجدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی زنان آسیا از روز چهارشنبه در اردن آغاز می‌شود تیم قطر به عنوان سومین تیم از این رقابت ها کناره گیری کرد.

به گزارش ناظم نیوز، هجدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی بانوان آسیا از روز چهارشنبه هفته جاری ۲۴ شهریورماه در اردن برگزار می‌شود. این رقابتها جنبه انتخابی مسابقات قهرمانی جهان را دارد. این رقابت‌ها قرار بود به میزبانی کشور کره جنوبی برگزار شود که با انصراف این کشور به دلیل مخالفت کشورش با شرایط کرونایی جهان و قاره آسیا، اردن به عنوان میزبان معرفی شد.

پیش از این برای حضور در این رقابت‌ها ۱۲ تیم ثبت نام کرده بودند که چند هفته قبل دو کشور افغانستان و هند به دلیل شرایطی سیاسی و کرونا از حضور در این رقابت‌ها کناره گیری کردند و دو کشور سوریه و فلسطین جایگزین آنها شدند و هر دوی این تیم‌ها به گروه B افزوده شده و هم گروه تیم ملی کشورمان شدند. چند روز پس از آن کنفدراسیون هندبال آسیا برنامه مسابقات را هم تغییر داد به طوری که ایران قرار بود به ترتیب در گروه خود از روز چهارشنبه با کشورهای کویت، ژاپن و فلسطین مسابقه دهد اما در نهایت تیم ایران در روز چهارشنبه هفته جاری برابر تیم قدرتمند ژاپن قرار خواهد گرفت.

تیم ملی کشورمان در گروه B این رقابت‌ها با تیم‌های ژاپن، فلسطین، کویت، سوریه و اردن همگروه شد.

امروز و در حالی که تنها دو روز تا آغاز این رویداد باقی است کنفدراسیون هندبال آسیا باز هم خبر از تغییر در تیم‌های حاضر در گروه‌های مسابقات داده است. تیم قطر از گروه اول از حضور در مسابقات انصراف داده است. به این ترتیب در گروه اول تیم‌های کره جنوبی، سنگاپور، هنگ کنگ، قزاقستان و ازبکستان قرار دارند و در مجموع مسابقات با ۱۱ تیم برگزار خواهد شد.

در شرایطی که پیش از این کنفدراسیون هندبال آسیا اعلام کرده بود که در صورت برگزاری مسابقات با ۱۲ تیم برای اولین بار شش سهمیه برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان به آسیا تعلق می‌گیرد باید دید با انصراف قطر و کاهش تیم‌ها آیا تغییری در تعداد این سهمیه‌ها صورت می‌گیرد یا خیر!

تیم ملی هندبال بانوان ایران امیدوار است با این افزایش تعداد سهمیه‌ها برای اولین بار در تاریخ این رشته سهمیه حضور در مسابقات قهرمانی جهان را بدست آورد و دست به یک کار تاریخی بزند. قطعاً حضور دختران ایران در مسابقات قهرمانی جهان می‌تواند زمینه توسعه و پیشرفت هندبال بانوان را در کشور فراهم کند.

بیست و پنجمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی زنان جهان در اسپانیا برگزار خواهد شد. در کنگره جهانی این رشته مصوب شد تا برای اولین بار در مسابقات قهرمانی جهان در بخش زنان به جای ۲۴ تیم ۳۲ تیم حاضر شوند. به این واسطه سهمیه برخی از قاره‌ها برای حضور نمایندگان شأن در این رویداد بیشتر شد از جمله آسیا که این سهمیه از چهار به عدد شش افزایش یافت.

کد خبر 5303320

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا