اقتصادی

اندونزی صادرات روغن پالم را ممنوع کرد

ه اندونزی صادرات روغن پالم را به دلیل نیاز به این روغن در داخل کشورش ممنوع اعلام کرد و این درحالی است که اندونزی بزرگترین صادرکننده روغن پالم در جهان است.

به گزارش ناظ نیوز، سخنگوی نیروی دریایی اندونزی اعلام کرد: نیروی دریایی اندونزی یک نفتکش حامل روغن پالم که از اندونزی در حال اقچاق شدن بود را توقیف کرده است.

سخنگوی نیروی دریایی اندونزی در بیانیه‌ای گفت: یک کشتی نظامی اندونزیایی کشتی MV Mathu Boom با پرچم سنگاپور را در حالی که به سمت مالزی در حرکت بود، رهگیری کرد.

وی تصریح کرد: این کشتی حامل ۳۴ کانتینر حاوی روغن پالم تصفیه شده بود که صادرات آن به طور موقت ممنوع است.

هفته گذشته اندونزی صادرات روغن پالم را به دلیل نیاز به این روغن در داخل کشورش ممنوع اعلام کرد و این درحالی است که اندونزی بزرگترین صادرکننده روغن پالم در جهان است.

اندونزی حدود ۶۰ درصد از تولید روغن نخل جهان را تأمین می‌کند که دو سوم آن در بازار داخلی مصرف می‌شود. این کشور در سال گذشته ۳۴.۲ میلیون تن روغن‌های خوراکی به همراه طیف گسترده‌ای از کالاهای دیگر از لوازم آرایشی و بهداشتی گرفته تا مواد غذایی صادر کرد.

قیمت روغن خوراکی در ماه مارس به دلیل کمبود عرضه جهانی پس از تهاجم روسیه به اوکراین به بالاترین حد خود رسید.

اندونزی با جمعیت ۲۷۰ میلیون نفری با توزیع و ذخیره سازی دست و پنجه نرم می‌کند، در حالی که تولیدکنندگان ترجیح می‌دهند محموله‌های خود را در سطح بین المللی بفروشند تا از قیمت‌های بالاتر استفاده کنند.

تأمین روغن پالم، روغن اصلی پخت و پز از ابتدای سال با مشکل مواجه شده است. مصرف کنندگان غیرقابل قیمت مجبور بودند ساعت‌ها در صف‌های طولانی در مراکز توزیع نفت یارانه‌ای در بسیاری از شهرها منتظر بمانند و این امر باعث شد تا دولت برای کنترل قیمت‌ها اقدام کند.

ممنوعیت صادرات اندونزی قیمت روغن پالم، سویا، شلغم اروپایی یا معادل GMO در کانادا و کلزا را به سطح بی سابقه‌ای رسانده است.

جاکارتا در نظر دارد پس از افزایش ۷۰ درصدی به ۲۶۰۰۰ روپیه در هفته‌های اخیر و رسیدن به ۱۷۲۰۰ روپیه در روز جمعه، زمانی که قیمت عمده فروشی روغن پخت و پز به ۱۴۰۰۰ روپیه (۹۷ سنت) کاهش یابد، صادرات خود را از سر بگیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا