اقتصادی

انتقاد از مطرح شدن واردات گوشت قرمز به کشور

قائم مقام نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی گفت: مطرح شدن واردات گوشت قرمز در شرایطی که با مازاد دام زنده مواجهیم، تاسف بار است.

موسی رهنمایی، قائم مقام نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی کشور در گفتگو با ناظم نیوز در واکنش به مباحث مطرح شده مبنی بر اینکه صادرات شیرخشک از کشور، موجب حذف لبنیات از سبد غذایی خانوار می شود، گفت: تا قبل از گسترش یافتن کارخانجات شیرخشک ، با مازاد شدید شیرخام مواجه بودیم و این مساله موجب می شد که کارخانجات لبنی هر طور دوست دارند با دامداران برخورد کنند چرا که مازاد تولید منجر به این می شد که دامداران ناچار به عرضه محصول خود با هر قیمتی باشند.

وی ادامه داد: بعد از ایجاد و گسترش کارخانجات شیرخشک، مازاد تولید شیرخام در کشور مدیریت شد و دامداران توانستند محصول خود را به قیمت واقعی تر عرضه کنند و نفس بکشند.

رهنمایی تاکید کرد: کسانی که خواهان عدم صادرات شیرخشک هستند، می خواهند همچنان با مازاد شیرخام مواجه باشیم تا کارخانجات بتوانند در زمینه خرید و تعیین قیمت شیرخام جولان دهند ضمن اینکه صادرات و واردات محصولات سلیقه ای نیست که با حرف یک نفر بتوان آن را متوقف کرد یا از سر گرفت، در این حوزه قانون داریم و باید به قانون عمل کرد.

وی تصریح کرد: ما نیز خواهان این هستیم که مصرف فرآورده های لبنی در کشور افزایش یابد و جای بیشتری را در سبد مصرفی خانوار داشته باشد و با توجه به اهمیت این مساله و ارتباط آن با نظام سلامت جامعه، دولت باید به مصرف کنندگان یارانه بدهد و قدرت خرید آنان را در این زمینه افزایش دهد.

رهنمایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مطرح شدن بحث واردات گوشت قرمز به کشور اظهارداشت: مطرح شدن چنین مباحثی در شرایطی که با مازاد دام زنده در کشور مواجه هستیم، جای تاسف دارد.

وی تاکید کرد: چه لزومی دارد وقتی با مازاد دام مواجه هستیم و نیاز به صادرات آن داریم دولت اقدام به واردات گوشت قرمز کند؟ چرا نیاز کشور را از منابع داخل تامین نمی کنند؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا