تجارت

امضای تفاهم‌‌نامه سه جانبه به منظور فراهم کردن لوله‌های مورد نیاز پروژه‌های نفت و گاز

ناظم نیوز : در سومین جشنواره ملی و نمایشگاه فولاد ایران تفاهم نامه سه جانبه بین شرکت های فولاد اکسین خوزستان، لوله سازی اهواز و فولاد مبارکه اصفهان به منظور بومی سازی و تولید ورق‌های APL۵LX۶۵-Ms جهت فراهم کردن لوله‌های مورد نیاز پروژه‌های نفت و گاز امضا شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت فولاد اکسین خوزستان، سه شنبه ۱۹ بهمن‌ماه تفاهم نامه سه جانبه بین شرکت های فولاد اکسین خوزستان، لوله سازی اهواز و مجتمع فولاد مبارکه اصفهان به منظور بومی سازی و تولید ورق‌های APL۵LX۶۵-Ms از طریق تامین تختال به ارزش ۳۰۰ میلیون یورو امضا شد.

این تفاهم‌نامه به همت شرکت فولاد اکسین خوزستان و با امضای امین آسیابان مدیرعامل فولاد اکسین خوزستان جهت تولید ورق های APL۵LX۶۵-Ms ، یاسر طیب نیا مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه به منظور تامین اسلب مورد نیاز این ورق ها و علی خنیفر مدیرعامل لوله سازی اهواز جهت تبدیل این ورق های فولادی به لوله های انتقال نفت و گاز انجام شد.

لازم بذکر ارزش این تفاهم نامه به ارزش ۳۰۰ میلیون یورو از جمله تفاهم نامه های استراتژیک کشور بوده که با دانش متخصصان جوان ایرانی رقم خورده است.

از دیگر تفاهم‌نامه های سومین جشنواره ملی فولاد ایران به ساخت پمپ‌های پوسته‌زدا به ارزش ۱.۸ میلیون یورو، ساخت بازوهای کوره قوس الکتریکی به ارزش ۱.۲ میلیون یورو و پروژه تحقیقاتی، طراحی، ساخت و بومی سازی قالب مسی ریخته‌گری فولادسازی به ارزش ۱.۲ میلیون یورو میتوان اشاره نمود.

این تفاهم نامه موفقیتی بزرگ برای شرکت‌های صنعتی، در راستای حرکت به سوی اشتغال پایدار، توسعه صنعت و تامین نیاز کشور محسوب می گردد.

این تفاهم‌نامه به منظور فراهم کردن لوله‌های مورد نیاز پروژه‌های نفت و گاز در سومین جشنواره ملی و نمایشگاه فولاد ایران که در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود، به امضا رسید.

توان اکسین در مورد تولید این ورق ها نقطه عطفی است برای صنعت فولاد کشور، شرکتی که بواسطه سیاست های گذشته از مسیر خود خارج شده بود، امروز به عنوان سرآمد ترین صنعت فولاد کشور با همکاری فولاد مبارکه در تامین مواد اولیه نقش آفرینی می کند.

این نمایشگاه با حمایت ایمیدرو و انجمن تولید کنندگان فولاد ایران از ۱۹ تا ۲۱ بهمن‌ماه و با محوریت نمایشگاه جامع ارائه فرصت‌های بومی سازی و استفاده از فرصت‌های تولید داخل در حال برگزاری است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا