تجارت

امتحانات دانشجویان دکتری ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ حضوری است

معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی نحوه برگزاری امتحانات پایان نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ را اعلام کرد.

به گزارش ناظم نیوز به نقل از دانشگاه علامه طباطبایی، علی آدمی نحوه برگزاری امتحانات پایان نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ را اعلام کرد و گفت: بر اساس دستورالعمل از سرگیری تدریجی آموزش حضوری دانشگاه در نیمسال اول سال تحصیلی جاری، فقط کلاس‌ها و امتحانات دانشجویان مقطع دکتری ورودی سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ به صورت حضوری برگزار شد. همچنین هماهنگی‌های لازم جهت اسکان دانشجویان غیربومی این مقطع در خوابگاه‌ها با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی انجام شده است.

امتحانات دانشجویان دکتری ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ حضوری برگزار می شود

آدمی با اشاره به بخشنامه مورخ وزارت علوم، تحقیقات و فناوی که تصمیم‌گیری در خصوص برگزاری حضوری امتحانات را با توجه به شرایط واکسیناسیون دانشجویان و اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا، بر عهده دانشگاه‌ها گذاشته است، اعلام کرد: بر اساس تصمیمات دانشگاه و تدوین دستورالعمل از سرگیری تدریجی آموزش حضوری که به وزارت عتف نیز اطلاع داده شده، فقط امتحانات دانشجویان مقطع دکتری ورودی سال ۱۳۹۹و۱۴۰۰ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت حضوری برگزار می شود و امتحانات سایر دانشجویان به صورت مجازی برگزار می شود.

وی ادامه داد: با توجه به وصول بخشنامه‌های تسهیل گر شرایط کرونایی از سوی وزارت عتف، در صورت ابتلای دانشجو یا اعضای درجه یک خانواده به کرونا با ارائه مدارک و مستندات، یا قطعی اینترنت و در دسترس نبودن اینترنت در برخی مناطق کشور، درخواست حذف درس دانشجویان در کمیته غیبت‌ها یا کمیسیون موارد خاص دانشگاه با رویکرد حداکثری مساعدت بررسی و تصمیم‌گیری می شود.

معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی در خصوص همکاری این دانشگاه با دانشجویانی که بعد از شرایط کرونایی همچنان تمایل به ادامه آموزش مجاری دارند، گفت: چنانچه شرایط تغییر کند و در صورت بهبود اوضاع همه‌گیری کرونا، واکسیناسیون عمومی و ایجاد ایمنی قطعی در جامعه، با توجه به شیوه حضوری بودن آموزش در این دانشگاه‌، تلاش می کنیم کلاس‌ها و امتحانات در نیمسال‌های آینده به صورت حضوری برگزار شود. با این حال در شرایط خاص، دانشگاه مساعدت‌هایی را برای این دسته از دانشجویان در نظر خواهد گرفت.

آموزش مجازی بعد از بهبود اوضاع در شرایط خاص استفاده می شود

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و راه‌اندازی آموزش غیرحضوری و آنلاین در دانشگاه ها، بیان کرد: این بیماری فرصت مناسبی برای دانشگاه ها جهت استفاده از پتانسیل‌ها و روش های نوین آموزش مهیا کرد ولی با توجه به آیین‌نامه‌ها، آموزش در دانشگاه‌ علامه طباطبائی باید به صورت حضوری باشد. اما با توجه به زیرساخت‌های ایجاد شده برای آموزش مجازی در این دانشگاه، از این نوع آموزش به عنوان یک انتخاب و در شرایط خاص استفاده می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا