کشاورزی

الگوی کشت ظرفیت بی نظیری برای دانش بنیان کردن کشاورزی است

پایگاه خبری ناظم نیوز: دکتر خیام نکویی معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی در پنجاهمین اجلاس رئیسان دانشکده های کشاورزی و منابع طبیعی کشور در همدان، ارتباط سازمان جهاد کشاورزی در استان همدان با دانشگاه و دانشکده کشاورزی را مطلوب ارزیابی کرد و بیان داشت: دانشکده های کشاورزی باید به تولید در بخش کشاورزی کمک کنند و باعث ایجاد تحول و دانش بنیان کردن کشاورزی شوند؛ لازم است از این فرصت برای دستیابی به نتایج درخشان بهره مند شویم.

به گزارش ناظم نیوز Da1news، وی با بیان این مطلب که ما جزو کشورهای متوسط در شرایط امنیت غذایی هستیم افزود : با گسترش شرایط خشکسالی تقاضا برای آب افزایش می یابد و تا سال ۲۰۵۰ بیش از ۲۴۰ میلیون نفر به آب سالم دسترسی نخواهند داشت ؛ تا سال ۲۰۵۰ قیمت مواد غذایی حداقل ۲ برابر خواهد شد.

دکتر خیام نکویی با بیان این مطلب که ضایعات محصولات کشاورزی کشور حدود سی درصد است و باید کاهش یابد بیان داشت: تعداد بهره برداران کشاورزی در کشور، مدام در حال افزایش است و این شرایط مطلوب نیست زیرا اراضی در حال خرد شدن هستند.

وی خاطر نشان ساخت : طبق فرمایشات مقام معظم رهبری ما باید علاوه بر تأمین غذای کشور توانایی صادرات غذا را نیز داشته باشیم؛ ظرف ۲۹ سال آینده تولید محصولات کشاورزی کشور باید به ۱۸۰ میلیون تن برسد تا به اهداف تعیین شده برسیم.
معاون وزیر تاکید کرد : بدون افزایش سطح زیرکشت محصولات آبی افزایش تولیدات فقط از مسیر انقلاب بهره وری در بخش کشاورزی با علم و فناوری امکان پذیر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا