اجتماعیسلامت

الزامات پنج‌گانه برای اجرای طرح کنترل هوشمند کرونا تشریح شد

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن اعلام آغاز طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌ها برای کارکنان دولتی از ۲۱ آذر ماه، الزامات پنج‌گانه برای اجرای این طرح را تشریح کرد.

ناظم نیوز: محسن فرهادی در گفت وگویی تلویزیونی با اشاره به الزامات پنج‌گانه طرح کنترل هوشمند کرونا مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار داشت: براساس این مصوبه عملا دو مولفه اصلی کنترل واکسن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی براساس سامانه مربوطه انجام خواهد شد.
وی تصریح کرد: این الزامات نخست در خصوص کارکنان دولتی و در ادامه برای واحدهای صنفی، صنعتی و کارگاهی، مراکز آموزشی، مناسبت‌های ملی، مذهبی، آیینی و در نهایت ترددهای شهری و بین استانی اجرا می‌شود.
فرهادی درخصوص چگونگی روند اجرای طرح نیز خاطرنشان کرد: طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌ها بر پایه سامانه (سکوی امید) از ۲۱ آذر ماه از کارکنان دولت آغاز شده و در فازهای بعدی به ترددهای درون شهری، واحدهای صنفی، ترددهای برون شهری و مراکز آموزشی – تحقیقاتی خواهد رسید.
فرهادی یادآور شد: برای هر یک از این گزینه‌ها، برخی الزامات تعیین شده و متاسفانه هر کدام از واحدهای صنفی که واکسن کرونا را دریافت نکرده و شیوه‌نامه‌های بهداشتی مقابله با کرونا را رعایت نکنند، ظرف ۳۰ روز توسط دستگاه ناظر تعطیل می‌شوند. معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت ادامه داد: این روند همچنین برای همه مراکز آموزشی، مناسبت‌ها، آیین‌ها و همایش‌ها و… نیز اجرائی می‌شود. وی تاکید کرد: برای کارکنان دولتی هم که از امروز بدون کارت واکسن در محل کار حاضر می‌شوند، مجازات‌های ابلاغی سازمان امور اداری استخدامی کشور اجرا خواهد شد.
بر اساس گزارش کمیته امنیتی،‌ اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌ها با هدف مدیریت، کنترل و نظارت هوشمند بیماری کرونا از طریق تبادل اطلاعات بر خط در بستر سامانه امید به منظور ایجاد تعادل در زندگی روزانه شهروندان و صیانت از سلامت آنان انجام می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا