بانک

افزایش پنج برابری سقف مبادلات مالی با «چکنو»

ناظم نیوز : ​مدیر امور حوزه مدیریت و ارتباطات بانک صادرات ایران از افزایش سقف مبادلات مالی توسط «چکنو» تا پنج میلیارد ریال (٥٠٠ میلیون تومان) در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، منصور شیخ‌الاسلامی در نشست خبری معرفی «چکنو» در هشتمین نمایشگاه تراکنش ایران با اعلام این خبر به تشریح قابلیت‌ها چک امن دیجیتال بانک صادرات ایران پرداخت و افزود: بانک افزایش میزان تبادلات مالی در چکنو به سقف پنج میلیارد ریال (٥٠٠ میلیون تومان) را در دستور کار دارد و مشتریان می‌توانند از چکنو برای تبادلات مالی خود تا سقف پنج میلیاد ریال استفاده کنند.
وی همچنین در این نشست خبری که با حضور سید جعفر صدری مدیر امور فناوری اطلاعات و امیر حسین آقامحمدی رئیس اداره کل خدمات نوین بانک صادرات ایران و اصحاب رسانه برگزار شد، با اعلام این خبر افزود: مراحل ایجاد زیرساخت‌های فنی و هماهنگی‌های لازم با بانک مرکزی برای ارائه خدمت چک امن دیجیتال بانک صادرات ایران برای مشتریان حقوقی این بانک با پیشرفت‌های قابل توجهی همراه بوده و این خدمت به زودی عملیاتی می‌شود.
شیخ‌الاسلامی در این نشست با برشمردن مزایای چکنو، تاکید کرد: بانک صادرات ایران به عنوان اولین بانک کشور موفق به راه‌اندازی و رونمایی از چک امن دیجیتال شده، که علاوه بر سرعت، ‎دقت، امنیت و قابلیت صدور، انتقال، واریز به حساب آنی و سایر مزیت‌های موجود از قابلیت نقدشوندگی بیشتری نسبت به چک‌های کاغذی برخوردار است.
مدیر امور حوزه مدیریت و ارتباطات بانک صادرات ایران با یادآوری اینکه تمامی مقررات چک کاغذی در مورد چک امن دیجیتال نیز صادق است، گفت: چکنو به عنوان یک چک الکترونیکی از لحاظ اعتباری همپای چک‌های کاغذی است و تمامی قوانین چک‌های کاغذی در خصوص آنها نیز صادق است.
وی با اعلام اینکه تاکنون نزدیک به ٣٦٠٠ برگ چکنو توسط مشتریان حقیقی بانک صادرات ایران صادر شده، تاکید کرد: برای افزایش امنیت و تکمیل مراحل احراز هویت چکنو بین صادرکننده و گیرنده چک، امضای دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین سرقت، مفقودی و مخدوش بودن اعداد و حروف در چک کاغذی، از جمله دغدغه‌هایی است که با تولد چک امن دیجیتال این نگرانی‌ها برطرف خواهد شد.
شیخ‌الاسلامی استعلام و اعتبارسنجی دقیق برای صادرکنندگان چکنو را از جمله مزیت‌هایی عنوان کرد که عامل مهمی برای جلوگیری از برگشت چک و مشکلات مالی است.
شیخ‌الاسلامی در توضیح برنامه‌های بانک صادرات ایران در مسیر تحول دیجیتال گفت: سیاست‌های بانک صادرات ایران در پیگیری برنامه تحول دیجیتال در قالب ٣٧ پروژه و برنامه دنبال می‌شود که مهمترین آنها رسیدن به اهداف سوپر مارکت مالی است . در این راستا زنجیره تامین مالی SCF و توجه تمام عیار به درخواست‌های مشتری، و بهبود ساختار سازمانی برای توسعه بانکداری شرکتی است. در این برنامه‌ها برای هر شرکت یک مدیرحساب ویژه تعریف خواهد شد و تمامی نیازهای مشتریان بر اساس نوع فعالیت و اختصاصی سازی خدمات در قالب بانکداری دیجیتال با جدیت پیگیری خواهد شد.
مدیر امور حوزه مدیریت و ارتباطات بانک صادرات ایران همچنین مراقبت ویژه از خدمات و محصولات ویژه به شرکت‌ها و توسعه ارائه خدمات مستقیم به شرکت‌ها و مشتریان را نیز مورد اشاره قرار داد.
در این نشست همچنین مدیر امور فناوری اطلاعات بانک صادرات ایران با اشاره به سیر تحولات دیجیتال در نظام بانکی، افزود: یکی از کارکردهای اصلی چک در حوزه تبادلات مالی خریدهای مدت‌دار است و چکنو این خدمت را به صورت غیرحضوری ارائه می‌کند.
سید جعفر صدری با تاکید بر اینکه سایر بانک‌ها نیز به زودی به این کنسرسیوم خواهند پیوست، انجام ٩٧ درصدی تراکنش‌های بانکی به صورت غیر حضوری را مورد اشاره قرار داد و افزود: تحول دیجیتال به دنبال بهبود تجربه مشتری است و خدمات چکنو از جمله مواردی است که ارتباط بهتر و بهینه با مشتری را در توسعه خدمات بانکداری دیجیتال دنبال می‌کند.
رئیس اداره کل خدمت نوین بانک صادرات ایران نیز در این نشست با تشریح فرآیندهای صدور چکنو با امضای دیجیتال، گفت: چکنو علاوه بر اینکه سرعت مبادلات را افزایش می‌دهد، در زمان انتقال وجه نیز با اتصال به سامانه پیچک بانک مرکزی نقل و انتقال آن به سهولت انجام می‌شود. امکان واریز به حساب ذی نفع یا انتقال آن به شخص غیر نیز به راحتی وجود دارد و در نهایت در سامانه ساتنا بانک مرکزی تسویه خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا