استانها

افزایش ارتفاع موج در خلیج فارس/ اختلال موقت در ترددهای دریایی

بوشهر- کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر از افزایش ارتفاع موج در خلیج فارس خبر داد و گفت: این وضعیت باعث اختلال موقت در ترددها و فعالیت‌های دریایی خلیج فارس می‌شود.

پیام مساعدی در گفت‌وگو با خبرنگار ناظم نیوز اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد طی روزهای دوشنبه و سه شنبه به تناوب در ساعاتی از بعدازظهر تا شب، شرایط برای افزایش سرعت وزش باد شمال غربی بر روی سواحل و دریا، عمدتاً در مناطق مرکزی خلیج فارس و سواحل و فراساحل جنوبی و مرکزی استان فراهم است که در پی آن افزایش تلاطم دریا در این مناطق پیش بینی می‌شود.

وی با اشاره به وزش باد متوسط تا نسبتاً شدید شمال غربی، افزایش ارتفاع موج خلیج فارس بیان کرد: این وضعیت باعث اختلال موقت در ترددها و فعالیت‌های دریایی خلیج فارس می‌شود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر افزود: توصیه می‌شود طی این مدت دریانوردان تمهیدات و آمادگی لازم را در مواجهه با خطرات احتمالی داشته باشند و حتی‌الامکان از ترددهای غیرضروری اجتناب کنند.

وی تاکید کرد: برای ساعات آینده آسمان استان بوشهر صاف همراه با غبار محلی و در برخی ساعات وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

مساعدی تصریح کرد: جهت وزش باد غالباً شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت هشت تا ۳۰ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: در ساعاتی از بعدازظهر تا شب جهت وزش باد در قسمت‌های مرکزی و جنوبی ۱۲ تا ۳۸ گاهی تا ۴۲ کیلومتر در ساعات و در فراساحل جنوبی ۱۴ تا ۴۴ گاهی تا ۵۴ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر گفت: ارتفاع موج دریا ۶۰ تا ۱۲۰ و در فراساحل ۱۵۰ سانتیمتر و در ساعاتی از بعدازظهر تا شب در سواحل جنوبی ۹۰ تا ۱۵۰ و در فراساحل ۱۸۰ سانتیمتر خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا