تجارت

اعلام آمادگی ۹۰ اندیشکده بسیج اساتید برای کمک به دولت سیزدهم

معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج اساتید از اعلام آمادگی ۹۰ اندیشکده بسیج اساتید در سراسر کشور برای کمک و مشاوره به دولت سیزدهم خبرداد.

به گزارش ناظم نیوز به نقل از بسیج اساتید، وحید آرایی، ضمن تسلیت اربعین سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی و ارزش‌های دفاع مقدس برگرفته از قیام امام حسین (ع) بوده و حکمرانی و سیاستگذاری مبتنی بر اسلام با محوریت ولایت مطلقه فقیه موجب تأمین استقلال، آزادی، عزت و پیشرفت همه جانبه کشور شده است.

آرایی با بیان اینکه اکنون نزدیک به ۹۰ اندیشکده نهضت استادی بسیج با مأموریت‌های عرصه‌ای و موضوعی در سطوح مختلف بین المللی، ملی، استانی و محلی در حال فعالیت می‌باشند، گفت: این اندیشکده ها از نظر سیاست‌ها تحت پوشش سازمان بسیج اساتید و از نظر ارتباطات اداری تحت پوشش کانون‌های بسیج اساتید دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و پژوهشی می‌باشند.

معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج اساتید کشور ضمن تبیین اهداف این اندیشکده ها گفت: اندیشکده مجموعه به هم پیوسته‌ای از استادان بسیجی و سایر پژوهشگران دانشگاهی است که با برقراری ارتباط با سازمان‌های اداری و مؤسسات علمی و پژوهشی ذیربط در حوزه‌های؛ رصد، پایش و بررسی مسائل و معضلات کشور، استان و شهر به ایده پردازی، سیاستگذاری و برنامه ریزی پرداخته و نسبت به یافته‌های خود مطالبه گری می‌کند.

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی یکی از مأموریت‌های اصلی نهضت استادی بسیج در دوره جدید را کمک و مشاوره به قانونگذاران و سیاست گذاران دانست و گفت: در این راستا اندیشکده های بسیج اساتید با رویکرد محصول محوری جهت همکاری با دولت سیزدهم در زمینه‌های؛ شناسایی نقاط آسیب پذیر در حوزه‌های مختلف، نظارت بر عملکرد حکمرانی اجرایی، بررسی مشکلات و استخراج راه حل های کاربردی، احصاء مطالبات مردمی و نیازهای اجتماعی و انعکاس آنها به دولت اعلام آمادگی می‌نماید.

آرایی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در نخستین دیدار هیأت دولت سیزدهم با معظم له گفت: ایشان یکی از نکات مهم در مقوله تحول را استفاده از خرد جمعی و عقلانیت دانستند که در این زمینه باید از دیدگاه‌های نخبگان خارج از دولت بدون در نظر گرفتن بحث‌های سیاسی و جناحی استفاده شود و مضافاً اینکه این توصیه‌های نخبگانی باید تبدیل به برنامه عملیاتی شود تا تحول امکانپذیر شود.

معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج اساتید کشور در پایان گفت: از دستگاه‌های اجرایی کلان و بخشی در سطوح ملی و استانی انتظار می‌رود ضمن استفاده از ظرفیت‌های موجود اندیشکده های بسیج اساتید در سراسر کشور، فضا را برای تعامل و هم افزایی به منظور تدوین و ارائه گزارش‌ها و بسته‌های سیاستی از سوی اندیشکده ها با رویکرد حل مسائل و مشکلات کشور فراهم نمایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا