اقتصادی

اصلاح لایحه تعاون و استقرار نظام نوین مدیریتی صندوق های بازنشستگی

وزیر کار گفت: در مورد لایحه اصلاح قوانین در حوزه تعاون و مدیریت صندوقها و شرکتهای اقتصادی ذیل صندوق بازنشستگی و تامین اجتماعی در نشست با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس بحث شد.

به گزارش ناظم نیوز به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حجت الله عبدالملکی در مورد نشست ۲ ساعت و نیم خود با رئیس و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در ارتباط با اصلاح قوانین حوزه تعاون کارهای خیلی خوبی در طی این سال‌ها انجام شده، از آنجاییکه در دولت جدید در جریان جزئیات تحولات این سال‌ها نیستیم قرار شد یک بازنگری مجدد در آنچه که در کمیسیون اقتصادی صورت گرفته انجام شود و ظرف ۴۵ روز اصلاحات لایحه را تقدیم نمایندگان در کمیسیون اقتصادی کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین در پاسخ به مطالبه و دغدغه‌های کمیسیون اقتصادی درباره صندوق‌های بازنشستگی و تأمین اجتماعی افزود: سالم سازی نظام مدیریتی مجموعه‌ها، استقرار نظام‌های نوین مدیریتی و نزدیک شدن به مرز دانش در مدیریت اقتصادی این مجموعه‌ها، همچنین موضوع شفافیت در فعالیت‌های اقتصادی و تکمیل سامانه‌های مربوطه و نظام رتبه بندی شرکت‌ها از جمله برنامه‌هایی است که در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: نظام جامع رفاه اجتماعی نیز در دستور کار قرار گرفته که امیدواریم ثمره اش تراز صندوق‌های بازنشستگی و تأمین اجتماعی باشد.

عبدالملکی گفت: مجلس به ما قول دادند که در این حوزه‌ها، همراهی کامل را با وزارتخانه داشته باشند. در واقع بعضی از این اقدامات جراحی محسوب می‌شود و قطعاً به پشتیبانی مجلس نیاز دارد. در همین رابطه نیز رئیس کمیسیون اقتصادی و سایر اعضا تاکید کردند که آمادگی دارند در این زمینه به ما کمک کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا