تجارت

اسپیس ایکس ۵۲ ماهواره اینترنتی دیگر را به فضا برد

به گزارش ناظم نیوز به نقل از ایندپندنت، یک موشک فالکون ۹ اسپیس ایکس ۵۲ ماهواره اینترنتی استارلینک را به مدار زمین برد.

این موشک از مقر فضایی وندربرگ در ایالت کالیفرنیا به فضا پرتاب شد. قسمت اول فالکون ۹ روی پهپاد کشتی اسپیس ایکس در اقیانوس آرام فرود آمد. این یازدهمین پرتاب و بازیافت این قسمت از موشک مذکور بود.

قسمت دوم موشک همچنان به مسیر خود در مدار زمین ادامه داد و قرار گرفتن ماهواره ها در مکان مورد نظر نیز تایید شد. ماموریتی که دیروز انجام شد، سی و چهارمین عملیات پرتاب استارلینک به حساب می آید.

استارلینک پروژه اینترنت ماهواره ای شرکت اسپیس ایکس است. این شرکت فضایی از چند سال قبل مشغول توسعه خوشه ای از ماهواره ها است تا دسترسی به اینترنت را به مناطق دورافتاده فراهم کند.

این درحالی است که در کمتر از ۲۴ ساعت پس از این پرتاب، اسپیس ایکس ماهواره مخابراتی ترکیه را نیز به مدار زمین برد. یک موشک ۷۰ متری فالکون۹ در ساعت ۳:۵۸ دقیقه بامداد امروز به وقت گرینوویچ از مقر فضایی کیپ کاناورال به مدار زمین پرتاب شد و ماهواره Turksat۵B را به مدار زمین برد.

حدود ۹ دقیقه پس از پرتاب، قسمت اول موشک به زمین بازگشت و روی یکی از پهپاد کشتی های اسپیس ایکس فرود آمد. بوستر موشکی که در این عمیات به کار رفته بود قبلاً نیز ۲ بار به فضا پرتاب شده بود.

قرار است ماهواره Turksat۵B به مدت ۱۵ سال در مدار زمین فعالیت کند و سرویس پهنای باند برای ترکیه، خاورمیانه، اروپا و بخشی از آفریقا فراهم کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا