فوتبال ایرانورزش

استیلی: صعود در دست خودمان است

پیشکسوت فوتبال ایران گفت: با شروع خوبی که ایران در مسابقات نهایی انتخابی جام جهانی داشته، راه صعود به جام جهانی هموار شده است.

به گزارش ناظم نیوز، تیم ملی فوتبال ایران، در حالی در شروع مجدد کار خود در مرحله نهایی مسابقات مقدماتی جام جهانی توانست امارات را با تک گل مهدی طارمی شکست دهد تا با روحیه خوبی به استقبال بازی با کره برود.
حمید استیلی، در مورد برتری تیم ملی برابر امارات، بازی با کره، شانس حضور در جام جهانی، بازیکنان دعوت شده، رکورد ۱۰ برد پیاپی اسکوچیچ … صحبت‌هایی انجام داد که در زیر می‌خوانید:
تیم ملی در اولین گام باید به مصاف امارات رفت که با نتیجه یک بر صفر به برتری رسید.این مسابقه را چطور بود؟
امارات همیشه حریف خوبی برای ما بوده و آنها برابر ما انگیزه دارند اما تیم بهتری نسبت به آنها بودیم و توانستیم با ارائه بازی خوب و هوشمندانه آنها را شکست دهیم.
عملکرد بازیکنان چطور بود؟
بازیکنان بی اشتباه ظاهر شدند و عملکرد خوبی داشتند.خط حمله ما هم عالی بود و در نهایت با عملکردی خوب توانستیم این تیم را شکست دهیم.
فهرست تیم ملی برای بازی با کره و امارات در حالی اعلام شد که تغییر چندانی را نسبت به فهرست قبلی شاهد نبودیم.
لیست تیم ملی بیشتر از بازیکنانی تشکیل شده که در خارج از ایران بازی می‌کنند و سایر نفرات هم پدیده ایران هستند. البته جای یکسری نفرات هم در فهرست تیم ملی خالی است که در این زمینه باید به نظر سرمربی تیم ملی احترام گذاشت.
یاسین سلمانی بازیکن جوان سپاهان تنها نام غافلگیرکننده فهرست تیم ملی است. آیا حضور چنین بازیکنانی در کنار تیم ملی در این شرایط درست است؟
اینکه یک بازیکن در سن پایین در لیگ بازی کرده و پدیده شده یعنی استعداد خوبی داشته است. این بازیکن هم در کنار سایر نفرات کسب تجربه می کند و این نفرات می‌توانند برای آینده تیم ملی ساخته شوند.
بعد از امارات هم باید در تهران به مصاف کره برویم. این بازی را چطور می‌بینید؟
کره حریف اصلی ما است اما آنها در بازی اول خود ۲ امتیاز برابر عراق از دست دادند که این به ما خیلی کمک کرد. بازی رودر رو برای آنها مهم است اما مانند چند سال قبل که آنها نتوانستند برابر ایران حرفی برای گفتن داشته باشند، باز هم می‌توانیم برابر این تیم به برتری برسیم.
نقطه قوت تیم ملی از دید شما چه منطقه‌ای است؟
خط حمله ما از بازیکنان فوق العاده تشکیل شده است. از طرفی در دفاع هم نفرات خوبی داریم. هافبک‌ها هم بسیار هماهنگ و خوب هستند و نمی‌توان گفت که نقطه قوت تیم ملی تنها یک خط است. این تیم بودن تیم ملی برای فوتبال ما مهم است.
چقدر شانس برای صعود تیم ملی به دور بعد قائل هستید؟
با نتایجی که کسب شده دیگر صعود دست خودمان است و راه صعود نیز برای ما هموار است. فکر نمیکنم مشکلی برای صعود داشته باشیم. بازیکنان تا زمانی که صعود قطعی نشده هیچ حریفی را دست کم نگیرند و در این صورت می‌توانیم موفق عمل کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا