فوتبال ایرانورزش

استقلال نباید اشتباهش را تکرار کند/ نقاط ضعف آبی‌پوشان مشخص است

کارشناس فوتبال و پیشکسوت استقلال با اشاره به نقاط ضعفی که این تیم در دیدارهای گذشته داشته است گفت: شاگردان مجیدی باید از دیدار با نود ارومیه درس بگیرند و اشتباه قبل را تکرار نکنند.

به گزارش خبرنگار ناظم نیوز، تیم فوتبال استقلال در هفته یازدهم رقابتهای لیگ برتر روز جمعه در مشهد به مصاف پدیده می‌رود. آبی پوشان که با امتیازی مساوی با سپاهان و به دلیل تفاضل گل کمتر در رده دوم قرار دارند، به دنبال آن هستند تا بتوانند خودشان را به صدر جدول برسانند.

رضا رجبی پیشکسوت استقلال در گفتگو با خبرنگار ناظم نیوز در خصوص این بازی اظهار داشت: بازی به ظاهر و روی کاغذ برای استقلال ساده است، اما خیلی پیش می‌آید که بازی‌های به ظاهر ساده تبدیل به بازی‌های دشوار می‌شوند که آخرین نمونه آن، همین دیدار با نود ارومیه در جام حذفی بود. لذا مجیدی و تیمش نباید برای این بازی به هیچ وجه به رتبه جدولی پدیده نگاه کنند.

عضو سابق کادر فنی آبی پوشان بیان داشت: دست کم گرفتن حریف در ورزش و به خصوص فوتبال یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات است که گمان کنم این اشتباه را استقلالی‌ها مقابل نود ارومیه مرتکب شدند و چیزی نمانده بود ضربه آن را هم بخورند. پس باید مراقب باشند تا این اشتباه در مشهد هم تکرار نشود.

پیشکسوت آبی پوشان تاکید کرد: با توجه به فشردگی امتیازات در بالای جدول، اهمیت امتیازات این بازی برای مجیدی و شاگردانش زیاد است و آنها نباید کوچک‌ترین اشتباهی که منجر به از دست رفتن امتیاز می‌شود انجام دهند.

رجبی در خصوص نقاط ضعف و قوت استقلال در این فصل گفت: بدون آنکه من چیزی در این باره بگویم، آمار به خوبی نشان دهنده نقاط ضعف و قوت تیم در این فصل است. نقطه قوت بزرگ این تیم در فاز دفاعی و نقطه ضعفی که باید برطرف شود، فاز تهاجمی است.

وی اضافه کرد: استقلالی‌ها در فاز تهاجمی خیلی ابتکار عمل ندارند و معمولاً از یکی دو تاکتیک بر پایه ارسال استفاده می‌کنند. آنها یا روی ضربات ایستگاهی حساب می‌کنند و یا نهایتاً روی ارسال از کناره‌ها برای ژستد تا او با قدرت بازی سازی‌اش روی هوا برای مهاجمان موقعیت سازی کند.

کارشناس فوتبال گفت: خط میانی استقلال باید خلاقیت بیشتری داشته باشد که البته شاید برای این منظور آنها باید اولویت خود در نقل و انتقالات زمستانی را در خرید یک هافبک میانی طراح بگذارند. اما از آنجایی که تا اتمام نیم فصل هنوز ۵ بازی مهم در پیش است، مجیدی باید تمهیداتی در نظر بگیرد تا بیشترین امتیازات ممکن را از ۱۵ امتیازی که تا انتهای نیم فصل پیش رو دارد به دست آورد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا