اجتماعی

استفاده از ظرفیت مدارس برای تحقق طرح مدارس اجتماعی

ناظم نیوز : جلسه کمیته اجرایی طرح حمایت از توسعه و تجهیز مدارس با حضور شهردار منطقه 19 و مدیر دفتر او، مدیر آموزش و پرورش منطقه، معاون اجتماعی و فرهنگی و رئیس اداره آموزش های شهروندی منطقه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، در این جلسه که معاون پشتیبانی آموزش و پرورش و رئیس اداره طرح های آموزش اداره کل آموزش های شهروندی نیز حضور داشتند، مهدی هدایت شهردار منطقه اجرای طرح حمایت از مدارس را یکی از برنامه های اولویت دار این منطقه اعلام کرد و گفت: در همین راستا اقدامات مختلفی از ابتدای سال در قالب اجرای آسفالت و رفع نواقص عمرانی، رنگ آمیزی المان ها ، خط کشی بلوک عابر پیاده، رفع فرونشست ها، تحویل مخازن تفکیک پسماند، اصلاح فضای سبز، اجرای نمایش ها و مانورهای آموزشی ، مشارکت در برگزاری جشن ها و… انجام شده است.
او تعامل و هم افزایی بین شهرداری و آموزش و پرورش را در اجرای برنامه های ملی و مناسبتی مهم خواند و ابراز امیدواری کرد با همکاری هر چه بیشتر شاهد تحقق برنامه های آموزشی و فرهنگی خوبی در منطقه باشیم.
هدایت در بخش دیگری از این جلسه مدارس را ظرفیتی برای استقرار کارآفرینان دانست و خواستار همکاری آموزش و پرورش در خصوص اختصاص این فضا به کارآفرینان در قالب طرح «مدارس اجتماعی» با هدف ارائه آموزش ها و مهارت های مختلف کارآفرینی شد.
در این جلسه هادی حنیف نیا مدیر آموزش و پرورش منطقه نیز ضمن تشکر از شهردار منطقه به دلیل اهمیت و توجه ایشان به حمایت از مدارس و نیز همکاری شهرداری این منطقه در ارائه تجهیزات به مدارس و اجرای برنامه های مشارکتی، به ضرورت اقدامات عمرانی در مدارس به دلیل وجود ساختمان های فرسوده و ایجاد فرونشست ها اشاره کرد و گفت: افزایش تعداد دانش آموزان در مدارس نیز به دلیل موضوع مهاجرت، عامل دیگری در استفاده بیشتر از تجهیزات مدارس و فرسودگی آن ها محسوب می شود و همین موضوع نیز لزوم ایجاد تجهیزات نو در مدارس را بیشتر می کند.
او همچنین خواستار اجرای برنامه های ملی مشترک با شهرداری منطقه به منظور پررنگ تر شدن این برنامه ها بویژه در بحث اطلاع رسانی شد.
براساس این گزارش طرح حمایت از توسعه و تجهیز مدارس منطقه ۱۹ به اجرای فعالیت های عمرانی، مناسب سازی مدارس دخترانه، تجهیز مدارس و اجرای فعالیت های برنامه های اختصاص یافته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا