آموزش و پرورش

استخدام دلیل عمده مکاتبه نمایندگان مجلس با وزیر آموزش و پرورش

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: ۶۳ درصد از مکاتبات نمایندگان مجلس در حوزه نیروی انسانی است که مباحثی مانند استخدام، نقل و انتقال و.... را شامل می‌شود.

به گزارش ناظم نیوز، قاسم احمدی لاشکی در نوزدهمین نشست معاونان امور مجلس وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی که با حضور حسینی؛ معاون امور مجلس ریاست جمهوری، یوسف نوری؛ وزیر آموزش و پرورش و معاونان امور مجلس وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی که به میزبانی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، گفت: از ابتدای دولت سیزدهم ۱۹ هزار و ۶۸۱ مکاتبه از طرف نمایندگان داشتیم که با بازه زمانی سه روز پاسخ دهی می‌شوند و تاکنون ۹۱ درصد از این مکاتبات پاسخ داده شده ‎اند.

وی گفت: ۶۳ درصد از این مکاتبات در حوزه نیروی انسانی است که مباحثی مانند؛ استخدام، نقل و انتقال و…. را شامل می‌شود.

احمدی لاشکی افزود: ۲۶۶ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دفتر وزیر و دفتر دولت و یا در سفرهای استانی وزیر با ایشان ملاقات داشته اند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش که میزبانی این نشست را بر عهده داشت در فرازی دیگر از سخنان خود گفت: کتابچه ه‎ایی تحت عنوان «موضوعات رایج» تهیه شده است که در آن ۱۰۰ پرسش مورد تکرار نمایندگان در حوزه وزارت آموزش و پرورش پاسخ داده شده است و راهنمای بسیار خوبی برای نمایندگان خواهد بود.

وی همچنین از تهیه و تدوین بولتن‌ها، اخبار و مسائل و تشکیل کارگروه و پیگیری دستورات وزیر در خصوص مکاتبات نمایندگان مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: سامانه‎ای تحت عنوان «سپام» راه اندازی کرده‎ایم که تمامی موارد مربوط به امور مجلس در آن سامانه پیگیری می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا