تجارت

اسامی فیلم‌های راه یافته به جشنواره فیلم کودک اعلام شد

اصفهان – دبیر سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اسامی آثار راه یافته به جشنواره فیلم کودک را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا تابش پیش از ظهر پنجشنبه در نشست خبری سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان که صبح امروز (پنجشنبه یکم مهرماه) در سالن کنفرانس کتابخانه مرکزی اصفهان برگزار شد، ضمن ادای احترام به شهدای سلامت اظهار کرد: امیدوارم با پایان بحران کرونا بار دیگر سالن‌های سینما و رویدادهای هنری مرکز توجه و تجمع اهالی فرهنگ و هنر شود.

وی با اشاره به شعار سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم کودک ادامه داد: صبح امروز به اتفاق شهردار اصفهان از پوستر این دوره از جشنواره با شعار «سینما، سرزمین خیال» رونمایی شد. برای سینما رسالت و شأن حفظ امید و نشاط را قائل هستیم، در شرایط ترس و هراس آور کرونا، کودکان با دنیای سینما به آرام بخشی تخیل و خیال روی می‌آورند. سینماگران ما که در دو سال آتی فیلم‌های جذابی برای کودکان و نوجوانان تأیید کردند برای ما قابل احترام هستند. از همین جهت شعار جشنواره امسال را عملیاتی می‌دانم، زیرا همیشه هنرمندان ما به دنیای خیال سری می‌زنند و در این دنیای فانتزی فرزندان کشور را به دنیای شادی و نشاط می‌برند.

دبیر سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان: امسال بیش از ۵۰۰ اثر ملی و بین‌المللی به دبیرخانه جشنواره ارسال شدند. کل آثار متقاضی در بخش ملی ۴۳۸ اثر بود که ۳۹۲ اثر سینمایی با مقررات جشنواره منطبق بود و مورد انتخاب قرار گرفت. در بخش وب سری ۱۲ اثر، بخش پویانمایی کوتاه ۱۲۰ اثر، بخش فیلم کوتاه داستانی ۲۱۵ اثر، بخش فیلم‌های بلند ایرانی ۴۵ اثر و ۱۶ اثر هم در بخش ویژه کرونا «کرونا روایت» متقاضی جشنواره بودند که به انتخاب گذاشته شدند.

تابش اسامی فیلم‌های بلند سینمایی که در جشنواره به نمایش درمی‌آیند را به این شرح اعلام کرد: «بلوط» به کارگردانی مرتضی رحیمی، «بام بالا» کارگردانی سید جواد سید حاتمی، «برزنگی» کارگردانی حسین قاسمی جامی، «پسران دریا» کارگردانی افشین هاشمی حسین قاسمی جامی، «ترانه‌های پدرانه» به کارگردانی محمد بصیری، «داستان‌های هزار و یک روز» کارگردانی حبیب احمدزاده، «زندگی و زندگی» کارگردانی علی قوی‌تن، «شهر گربه‌ها» به کارگردانی سید جواد هاشمی، «لیپار» کارگردان حسین ریگی، «یدو» به کارگردانی مهدی جعفری.

خبر تکمیل می‌شود…

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا