آموزش و پرورش

از تولید لوازم تحریر ایرانی حمایت می کنیم

وزیر آموزش و پرورش گفت: باید تلاش کنیم با حمایت از تولیدات داخلی در حوزه لوازم التحریر، تاثیرات فرهنگی کالاهای غربی بر روی کودکان را خنثی نماییم.

به گزارش ناظم نیوز یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در دیدار با فعالان تولید نوشت افزار ایرانی، افزود: بر کسی پوشیده نیست که تصاویر و نمادهای گوناگون بر روی لوازم التحریر اثرات فرهنگی-تربیتی فراوانی در ذهن دانش آموزان دارد.

وی ادامه داد: پیشنهاد می‌دهم با محوریت قرارگاه جهادی “عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر” و با مشارکت مجموعه‌های تولید کننده لوازم التحریر داخلی، مانند: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، خیرین، گروه‌های مردمی و جهادی و سایر نهادهای حاکمیتی و با کمک گرفتن از بستر شبکه دانش آموزی شاد، نیازمندی‌های دانش آموزان بی بضاعت و مناطق محروم و کم برخوردار را شناسایی و با مشارکت و حمایت مردم، خیرین و دستگاه‌های مرتبط، بسته‌های لوازم التحریر و نوشت افزار را به این دانش آموزان و بازماندگان از تحصیل اهدا نمائیم.

وزیر آموزش و پرورش با تقدیر از تلاش‌ها و خلاقیت‌های مجموعه تولیدکنندگان نوشت افزار ایرانی-اسلامی، گفت: از طراحی و اجرای یک نشان اعتماد ساز بر روی لوازم التحریر استقبال می‌کنیم تا ضمن حمایت از کالاهای تولید داخل، دانش‌آموزان و خانواده‌ها را از کیفیت لوازم التحریر مطلع نمائیم و همه بدانند که تولیدات با این نشان؛ قابل اعتماد و دارای پیوست فرهنگی است.

در ادامه این نشست، حمید رضا خان محمدی مشاور وزیر آموزش و پرورش و مسئول قرارگاه جهادی “عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر” با بیان اهداف قرارگاه در حوزه حمایت از دانش آموزان مناطق کم برخوردار، آمادگی کامل این قرارگاه را برای حمایت از مجمع نوشت افزار و تولیدات داخلی اعلام و از برنامه‌های تنظیم گری و تسهیل گری قرارگاه، بین مجموعه‌های فعال در این حوزه خبر داد.

وی افزود: هنرستان‌ها در مناطق کم برخوردار می‌توانند، بستری مناسب برای آموزش و تولید باشند و بخشی از ظرفیت‌های این دانش آموزان برای تولید لوازم التحریر به کار گرفته شود.

در این نشست فعالان حوزه نوشت افزار با بیان دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود، اظهار کردند که مهم‌ترین محور اثر فرهنگی استفاده از لوازم التحریر ایرانی بر دانش آموزان، تقویت روحیه خودباوری است که از همان ابتدای دوران یادگیری جمله “ما می‌توانیم” را مشق می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا