فوتبال ایرانورزش

از تهران تا اراک و مشهد؛ جنگ ۳ تیم برای صدرنشینی در هفته یازدهم

هفته یازدهم رقابتهای لیگ برتر به صورت همزمان در قالب ۸ بازی برگزار می‌شود که در حساس‌ترین دیدارهای این هفته استقلال با پدیده و سپاهان با پیکان بازی می‌کند.

به گزارش خبرنگار ناظم نیوز، هفته یازدهم رقابتهای لیگ برتر فوتبال در حالی امروز با ۸ دیدار برگزار می‌شود که این هفته تا حدودی تحت تاثیر رای جنجالی کمیته انضباطی در خصوص ۳ بازی گل گهر مقابل استقلال، سپاهان و پیکان قرار دارد و امروز دو تیم از ۳ تیمی که در این پرونده شاکی بودند، به مصاف هم می‌روند.

در بازی‌های امروز آلومینیوم میزبان گل گهر است، هوادار از تراکتور پذیرایی می‌کند، استقلال در مشهد مقابل پدیده به میدان می‌رود، نفت مسجد سلیمان پذیرای فجر سپاسی است، مس در رفسنجان از نساجی پذیرایی می‌کند، سپاهان و پیکان در اصفهان به مصاف هم می‌روند، پرسپولیس میزبان ذوب آهن است و در دربی خوزستان فولاد و صنعت نفت آبادان به مصاف هم می‌روند.

آلومینیوم اراک – گل گهر سیرجان
در عین ناباوری آلومینیوم اراک یکی از تیم‌های شکست ناپذیر در پایان هفته دهم و یکی از تیم‌هایی است که با ۲ گل خورده در ۱۰ بازی دارای بهترین خط دفاعی مشترک هستند. این آمار نشان می‌دهد آلومینوم امروز به صورت شانسی و اتفاقی در رده سوم جدول قرار ندارد و بی جهت یکی از مدعیان صعود به صدر جدول نیست.

شاگردان خطیبی که سخت گل می‌خورند و نمی‌بازند، امروز در دیداری حساس مقابل گل گهر زخم خورده‌ای قرار می‌گیرند که رای جنجالی کمیته انضباطی را حق خودشان نمی‌دانند برای بازگشت به بالای جدول باید در بازی‌هایی که پیش رو دارند با قدرت بیشتری ظاهر شوند. این بازی می‌تواند یکی از بازی‌های مهم، حساس، پر برخورد و نزدیک باشد که امتیازات آن برای هر دو تیم بسیار مهم است.

هوادار – تراکتور
هوادار به تازگی از انتهای جدول قدری فاصله گرفته و این موضوع انگیزه‌های آنها را برای این بازی خانگی بیشتر می‌کند. هر دو تیم به تازگی از رقابتهای جام حذفی کنار رفته‌اند و تمرکزشان روی لیگ بیشتر می‌شود.

هوادار از تیم‌هایی است که به نسبت سخت و کم گل می‌خورد و به همان نسبت هم سخت و کم گل می‌زند. آنها در ۱۰ بازی گذشته خود تنها ۵ گل زده‌اند که تا آمار یک گل به ازای هر ۲ بازی را ثبت نمایند.

تراکتور در بازی‌های خارج از خانه نتایج خوبی ندارد و هیچ پیروزی خارج از تبریز را تجربه نکرده است. آنها خارج از خانه ۲ تساوی، ۳ شکست، ۳ گل زده و ۸ گل خورده دارند که شاید این آمار تیم هوادار را برای این بازی قدری امیدوارتر نماید.

هوادار در صورت پیروزی شاید حتی بتواند تا رده هشتم جدول هم صعود کند و این در حالی است که تراکتور هم در صورت پیروزی حداکثر تا همان رده هشتم صعود می‌کند.

پدیده – استقلال
استقلال ظاهراً برای پیروزی مقابل تیم انتهای جدول لیگ برتر نباید کار دشواری داشته باشد؛ اما هفته گذشته تیم لیگ دویی نود ارومیه در جام حذفی به آبی پوشان درس بزرگی داد تا آنها هرگز هیچ تیمی را دست کم نگیرند.

استقلال به همراه آلومینیوم اراک گل نخور ترین تیم‌های لیگ هستند و پدیده با ۲ گل زده گل نزن ترین تیم لیگ که این آمار هم نشان می‌دهد احتمال باز نشدن دروازه آبی پوشان در این بازی زیاد است.

استقلالی‌ها می‌دانند که باید از نظر تفاضل گل هم شرایط شان را بهبود بخشند و شاید دیدار مقابل تیم بدون سرمربی و قعر نشین پدیده بهترین فرصت برای این منظور باشد. هرچند استقلال حتی در صورت شکست هم شانس صعود به صدر جدول را دارد، اما بدیهی است که شاگردان فرهاد مجیدی اصلاً دوست ندارند مشهد را بدون ۳ امتیاز کامل ترک کنند. پدیده حتی در صورت پیروزی احتمالی مقابل استقلال باز هم نمی‌تواند از انتهای جدول جدا شود.

نفت مسجد سلیمان – فجر سپاسی
جدال بین تیم‌های دوازدهم و پانزدهم جدول هم می‌تواند حساسیت‌های خاص خودش را داشته باشد. نفت مسجد سلیمان یکی از دو تیم انتهای جدول است و برای بهبود شرایط خود ناچار است تا برای پیروز در این بازی خانگی تلاش مضاعفی داشته باشد.

مسجد سلیمانی‌ها در خط حمله شرایط خوبی ندارند و بعد از پدیده دومین خط حمله ضعیف مسابقات را دارند. این تیم به طور متوسط به ازای هر بازی یک بار گل می‌خورد و حریفش به ازای هر دو بازی یک بار گل زنی می‌کند.

احتمال اینکه دو تیم شرط احتیاط را رعایت کرده و بازی متعادلی که اکثر دقایق آن در وسط میدان سپری می‌شود را ارائه دهند بسیار زیاد است. پیش بینی می‌شود این دیدار یکی از دیدارهای کم گل و نزدیک هفته باشد.

مس رفسنجان – نساجی
مس رفسنجان هم از تیم‌هایی است که بیشتر از انتظار نتیجه گرفته و در پایان هفته دهم با ۱۸ امتیاز در رده پنجم قرار دارد و در صورت ادامه این روند می‌تواند به کسب سهمیه آسیایی در این فصل امیدوار باشد.

شاگردان محمد ربیعی با ۱۳ گل زده بعد از سپاهان و پرسپولیس دومین خط حمله قدرتمند لیگ را دارند و با ۷ گل خورده هم شرایط نسبتاً خوبی در خط دفاع دارند. نتایج آنها در بازی‌های خانگی بسیار خوب است و در جدول بازی‌های خانگی بعد از آلومینیوم و سپاهان در رده سوم قرار دارند. مس در رفسنجان هرگز شکست نخورده و تنها ۳ بار دروازه‌اش باز شده است.

در نقطه مقابل نساجی در دیدارهای خارج از خانه چندان شرایط مطلوبی نداشته و هرگز پیروز نشده است. شاگردان الهامی خارج از خانه تنها ۳ بار موفق به گلزنی شده‌اند و در صورت پیروزی احتمالی در این بازی، در بهترین حالت هم شانس صعود بیش از ۲ رده را نخواهند داشت.

سپاهان – پیکان
حفظ صدرنشینی صدرنشین کنونی لیگ برتر تنها در گرو پیروزی در این بازی نیست، بلکه سپاهانی‌ها باید به جز پیروزی حواس شان به تفاضل گل هم باشد.

شاگردان نوید کیا به لطف یک گل شماری بیشتر نسبت به استقلال در صدر جدول قرار دارند و لازمه حفظ صدرنشینی داشتن نیم نگاهی به گل شماری این بازی هم می‌باشد. به خصوص که استقلال دیداری به مراتب راحت تر نسبت به سپاهان در پیش دارد.

پس از تغییر نتیجه بازی سپاهان و گل گهر، تیم اصفهانی نه تنها به صدر جدول صعود کرد، بلکه دارای بهترین خط حمله و بهترین خط دفاعی (مشترک با استقلال و آلومینیوم) هم شد. حالا آنها باید به لطف خطوط حمله و دفاع قدرتمندی که دارند می‌کوشند تا صدرنشینی خود را در پایان هفته یازدهم تداوم بخشند.

پرسپولیس – ذوب آهن
شاگردان گل محمدی که حالا فاصله شان تا صدر جدول به عدد ۳ افزایش یافته است، برای بهبود شرایط شان در این فصل از همیشه بیشتر به امتیازات این بازی خانگی نیاز دارند. به خصوص که حریف هفته یازدهم این تیم از تیم‌های پایین جدولی است و به نظر می‌رسد سرخ پوشان برای رسیدن به پیروزی در این بازی کار دشواری نداشته باشند.

پرسپولیس با ۱۴ گل زده بهترین خط حمله این فصل (همراه با سپاهان) را دارد. اما آنها در خط دفاعی استحکام گذشته را ندارند و در ۱۰ هفته اول ۸ بار دروازه شان باز شده است که این مطلوب آنها نیست و شاید یکی از عوامل فاصله گرفتن شان از صدر جدول به همین موضوع باز می‌گردد.

سرخ پوشان با اینکه تنها ۳ امتیاز تا صدر جدول فاصله دارند، اما احتمال بسیار کمی دارد که در هفته یازدهم بتوانند به این مهم دست یابند؛ چرا که نه تنها ۳ تیم بالاسری آنها (سپاهان، استقلال و آلومینیوم) باید همزمان ببازند و آنها پیروز شوند، بلکه باید هر ۳ تیم با تفاضل گل بالا شکست بخورند و پرسپولیس هم با تفاضل گل بالا پیروز شود که این قدری بعید است.

ذوب آهن با اینکه از تیم‌های پایین جدولی است، اتفاقاً در بازی‌های خارج از خانه موفق تر بوده و ۲ بار از ۵ باری که خارج از خانه به میدان رفته پیروز شده و تنها یک شکست خارج از خانه دارد. شاگردان تارتار در صورت پیروزی احتمالی در این بازی شانس صعود به تا رده هشتم جدول را هم پیدا می‌کنند.

فولاد – صنعت نفت
دربی بزرگ استان خوزستان با هدایت دو سرمربی تهرانی، دو پیشکسوت و کاپیتان‌های سابق استقلال که در سالهای اخیر فعالیت زیادی به عنوان سرمربی در لیگ برتر داشته‌اند می‌تواند جذاب‌تر از همیشه باشد.

فولاد و صنعت نفت در حالی با هدایت نکونام و منصوریان به مصاف هم می‌روند که شرایط دو تیم در جدول با هم متفاوت است. فولاد در پایان هفته دهم با ۱۶ امتیاز در رده ششم و صنعت با ۹ امتیاز در رده چهاردهم قرار دارند. نفتی‌های آبادان که به تازگی از بین دو تیم قعر جدول جدا شده‌اند، دوست ندارند به سادگی بار دیگر به پایین جدول هدایت شوند. فشردگی از رده هشتم تا چهاردهم جدول به حدی است که یک پیروزی برای نفت می‌تواند حتی آنها را به رده هشتم هم برساند.

فولاد که بعد از بازگشت نکونام روند رو به رشدی را به خود دید و رفته رفته به بالای جدول نزدیک شد، می‌کوشد تا با پیروزی در این بازی خانگی به کورس صدرنشینان نزدیک تر شود.

برنامه بازی‌های هفته یازدهم رقابتهای لیگ برتر به شرح زیر است؛

جمعه ۳ دی ۱۴۰۰
آلومینیوم اراک – گل گهر سیرجان؛ ساعت ۱۵
داوران: بیژن حیدری- علیرضا ایلدروم- فرهاد فرهادپور- سعاد وفاپیشه، ناظر: محسن قهرمانی

هوادار تهران – تراکتور؛ ساعت ۱۵
داوران: سیدرضا مهدوی- امیررضا آشور ماهانی- احد سلطانی- محمدرضا تارخ، ناظر: فریدون اصفهانیان

پدیده مشهد و استقلال؛ ساعت ۱۵
داوران:
میثم حیدری- قهرمان نجفی- بهمن عبدالهی- وحید زمانی، ناظر: نادر جعفری

نفت مسجد سلیمان و فجر شهید سپاسی؛ ساعت ۱۵
داوران:
محمدحسین ترابیان- محمد عطایی- امیرمحمد داودزاده- احمد محمدی، ناظر: ایرج نظری

مس رفسنجان – نساجی مازندران؛ ساعت ۱۵
داوران:
ناصر جنگی- ایوب غلامزاده- حسین گلشنی- ابوالفضل گرجی، ناظر: سعید بطحایی

فولاد خوزستان – صنعت نفت آبادان؛ ساعت ۱۷
داوران:
پیام حیدری- فرهاد مروجی- پوریا زحمتی- عبدالنبی پورخلف، ناظر: اسماعیل صفیری

پرسپولیس و ذوب آهن؛ ساعت ۱۷
داوران:
مهدی سیدعلی- سعید علی نژادیان- آرمان اسعدی- امیر عرب براقی، ناظر: یدالله جهانبازی

سپاهان و پیکان؛ ساعت ۱۷
داوران:
علی اصغر مومنی- علی احمدی- اسماعیل احمدی- روح اله شریفی، ناظر: خداداد افشاریان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا