تجارت

اختلال در نسخه آزمایشی نرم افزار خودران تسلا

شرکت خودروسازی تسلا روز گذشته ارائه جدیدترین نسخه آزمایشی نرم افزار رانندگی خودران (FSD) را در مدت زمانی کمتر از یک روز پس از عرضه متوقف کرد.

به گزارش ناظم نیوز به نقل از ورج، دلیل این امر آن بود که کاربران درباره هشدارهای تصادف اشتباه و چالش‌های دیگر شکایت داشتند.

عقبگرد در برنامه‌های تسلا در حالی اتفاق می‌افتد که این شرکت به دلیل ایمنی فناوری نیمه خودران یا همانFSD با تحقیقات رگولاتوری روبرو است.

ایلان ماسک مدیر ارشد اجرایی تسلا در این باره در توئیتر نوشت: پس از رصد اختلالاتی در نرم افزار نسخه ۱۰.۳ به طور موقت به نسخه ۱۰.۲ عقبگرد کرده‌ایم. لطفاً توجه داشته باشید این نسخه آزمایشی نرم افزار است. غیر ممکن است تمام تنظیمات سخت افزاری در تمام شرایط با تضمین کیفیت آزمایش شوند. به همین دلیل نسخه آزمایشی عمومی ارائه می‌شود.

تسلا هنوز در این باره اظهار نظری نکرده است. این شرکت روز جمعه اعلام کرد سیستم کمک راننده جدید را برای برخی از مالکان تسلا عرضه می‌کند. یک روز بعد ماسک اعلام کرد عرضه نرم افزار احتمالاً یک روز به تأخیر بیفتد.

اما طبق ویدئو هایی که برخی کاربران نسخه بتا این نرم افزار منتشر کرده‌اند، در زمانی که به نظر می‌رسید هیچ خطر اضطراری وجود ندارد، به طور مرتب هشدار برخورد اعلام می‌شد.

برخی دیگر از کاربران نیز ادعا می‌کردند پس از آنکه با چالش‌هایی در آخرین نسخه آزمایشی روبرو شدند، نرم افزار آنها به طور کامل حذف شد. هنوز تاریخ دقیقی برای عرضه نسخه جدید اعلام نشده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا