تجارت

احتمال ابتلا به کووید ۱۹ در مطب دندانپزشکی کم است

محققان دانشگاه ایالتی اوهایو در آمریکا دریافتند ترمیم دندان‌ها در مطب دندانپزشکی ریسک ابتلا به کووید ۱۹ را افزایش نمی‌دهد؛ از این رو افراد نباید به دلیل ترس از کرونا درمان اضطراری دندان‌ها را به تعویق بیندازند.

ناظم نیوز: به گزارش روز سه‌شنبه پایگاه خبری ساینس، از آنجا که عامل اصلی انتقال کووید ۱۹ قطرات معلق در هوا هستند، همواره این نگرانی وجود داشته است که قطرات بزاق حاوی ویروس در مطب‌های دندان پزشکی وارد جریان هوا شده و موجب انتقال بیماری شود.

در این تحقیقات ساختار ژنتیکی ارگانیسم‌های موجود در نمونه‌هایی که از هوای مطب‌های دندانپزشکی در زمان ترمیم دندان گرفته شده، مورد تجزیه و تحلیل گرفت و مشخص شد منبع اصلی باکتری‌ها ویروس‌های موجود در قطراتی که از دهان بیمار به بیرون پرتاب می‌شود، بزاق بیمار نبوده؛ بلکه آب مورد استفاده برای شست و شوی تجهیزات دندانپزشکی است.
حتی زمانی که مقادیر اندکی از ویروس کووید ۱۹ در بزاق بیماران دارای علایم کشف شد، قطرات منتشر شده در جریان ترمیم دندان‌های این افراد هیچ نشانی از وجود ویروس نداشتند.
بر اساس این مطالعه نسبت به درمان ضروری دندان در ایام کرونا نباید بی توجه بود.
ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.
ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علائم بیماری کووید ۱۹ است. بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می‌شوند.
جهش ویروس کرونا در انگلیس، بزریل، هندوستان و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدیدی را در جهان به وجود آورده است.
گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Journal of Dental Research منتشر شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا