اقتصادی

اجرای طرح پایلوت مدیریت سرعت در محورهای برون شهری ۳ استان کشور

اصفهان - معاون مرکز تدوین مقررات، ایمنی حمل و نقل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی از اجرای طرح پایلوت مدیریت سرعت در محورهای برون شهری سه استان کشور خبر داد.

به گزارش ناظم نیوز، هرمز ذاکری بعد از ظهر جمعه در حاشیه بازدید از روند اجرایی طرح مدیریت سرعت در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان اظهار داشت: این طرح به عنوان یکی از طرح‌های در دست انجام کمیسیون ایمنی راه‌های کشور است که با مشارکت سازمان جهانی بهداشت و مشاوران بین‌المللی در ایران کلید خورده است.

وی افزود: این طرح در حال حاضر در سه استان اصفهان، مرکزی و خراسان رضوی به صورت پایلوت در دست اجرا است که سهم هر استان در این طرح دو محور در نظر گرفته شده است.

معاون مرکز تدوین مقررات، ایمنی حمل و نقل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه در طرح مدیریت سرعت قرار است به سرعت به عنوان یکی از موضوعات مهم در کنترل و کاهش شدت تصادفات مورد ارزیابی قرار گیرد، ادامه داد: سرعت از عواملی است که در مدیریت ایمنی مورد توجه ویژه بوده و طی یک دهه اخیر در ارزیابی‌های کمیسیون ایمنی راه‌های کشور و در توصیه‌های بین‌المللی مورد توجه بوده و به عنوان یکی از اجرای اصلی ایمنی در همه اسناد مدیریت ایمنی است.

اجرای طرح مدیریت سرعت در ۲ محور اصفهان

وی با بیان اینکه طرح مدیریت سرعت از روز پنجشنبه ۲۵ شهریور ماه به صورت پایلوت آغاز شده است، اضافه کرد: ارزیابی اجرای این طرح در دستور کار است و در دو محور اصفهان – دلیجان و دامنه تیران اجرایی خواهد شد.

ذاکری با بیان اینکه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان به عنوان دبیرخانه کمیسیون ایمنی نتایج ارزیابی سرعت در تصادفات این دو محور را بررسی خواهد کرد، گفت: پلیس راه استان و سایر بخش‌های همکار مانند رسانه‌ها و صدا و سیما، سازمان اورژانس و هلال احمر در این مسیر همکاری خواهند داشت.

وی ادامه داد: اثرات این طرح در بخش مهندسی ایمنی راه‌، اعمال مقررات و مداخلات اجتماعی که بحث اطلاع رسانی به کاربران است در این طرح بررسی و پس از استانداردسازی آن این مدل را برای همه محورهای استان اجرایی خواهیم کرد.

معاون مرکز تدوین مقررات، ایمنی حمل و نقل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در استان اصفهان تیم قوی حوزه معاونت حمل و نقل و راهداری از نظر اجرا و نیروی انسانی وجود دارد، ابراز داشت: از این رو طراحی آنچه مشاوران برای بهبود شرایط در این زمینه پیشنهاد داده‌اند به خوبی در اصفهان محقق شده است.

وی ادامه داد: حضور پلیس در جلسات بسیار مهم است و همکاری بین اداره کل راهداری و پلیس راه در استان اصفهان بیانگر اجرای خوب طرح مدیریت سرعت است و ما به این باوریم که این طرح به خوبی اجرایی خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا