تجارت

اجرای‌پروژه ایران خودرو پاورترین (IKPT) کلید خورد

ناظم نیوز : در حکمی از سوی مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو، محمدی به عنوان مدیر «توسعه تجارت و خدمات قوای محرکه ایران خودرو» منصوب شد و به این ترتیب پروژه ایجاد ایران‌خودرو پاورترین (IKPT) به مرحله اجرایی رسید.

به گزارش ناظم نیوز به نقل از ایکوپرس- این پروژه، ایجاد و راه‌اندازی شرکت پایه و مادر توسعه تجارت و خدمات قوای محرکه ایران خودرو است که یکی از برنامه‌های محوری و مهم دکتر خطیبی بوده است.
این شرکت وظیفه بازاریابی، سفارش‌گذاری و فروش موتور، گیربکس و اکسل را به بازارهای خارج از گروه صنعتی ایران خودرو و همچنین بازارهای بین‌المللی برعهده خواهد داشت.
براساس برنامه‌ریزی انجام شده، امسال و سال‌های آینده بخش مهمی از درآمد و سودآوری ایران خودرو از طریق فعالیت این شرکت خواهد بود.
شرکت پایه و مادر توسعه تجارت و خدمات قوای محرکه ایران خودرو، ضمن افزایش ساخت داخل تولیدات سایر خودروسازان و خودکفایی بیشتر در صنعت خودرو به افزایش رقابت‌پذیری محصولات کمک خواهد کرد.
شرکت دانش‌بنیان نیرو محرکه، موتورسازی ایران‌خودرو، شرکت دانش بنیان ایپکو، ایدم، چرخشگر، محورسازان ایران خودرو، محور خودرو و همچنین طرح‌های تولیدی جدید قوای محرکه، طبق سفارش و خواست شرکت پایه و مادر توسعه تجارت و خدمات قوای محرکه ایران خودرو، اقدام به تولید خواهند کرد و این شرکت موتور و اکسل و گیربکس را به خارج از گروه عرضه خواهد کرد.
۹۰ درصد از سهام این شرکت متعلق به ایران خودرو و ۱۰ درصد متعلق به کارکنان ایران خودرو (پنج درصد شرکت سرمایه‌گذاری سلیم و پنج درصد تعاونی خاص کارکنان گروه صنعتی ایران‌خودرو) خواهد بود.
این پروژه یکی از اقدامات مهم و استراتژیک و دارای منافع بلندمدت برای ایران خودرو است.
گفتنی است، محمد محمدی، مدیر پروژه توسعه تجارت و خدمات قوای محرکه ایران‌خودرو، دانش آموخته رشته مکانیک است. وی تجربه مدیرعاملی ساپکو را در کارنامه حرفه‌ای خود دارد و پیش از این مدیر عامل بهمن دیزل و عضو هیات مدیره گروه بهمن بوده است که با اتمام ماموریت به ایران‌خودرو بازگشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا