اقتصادی

اتخاذ تصمیمات مبهم و محرمانه درباره حذف ارز ترجیحی

عضو هیات مدیره اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور گفت: در حال حاضر تصمیمات اتخاذ شده در خصوص حذف ارز ترجیحی مبهم و تقریبا محرمانه است و این امر باعث بلاتکلیفی واردکنندگان شده است.

به گزارش ناظم نیوز به نقل از اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران، محمد مهدی نهاوندی در صبحانه کاری تشکل‌های کشاورزی اتاق بازرگانی تهران با جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی ضمن تشکر از تصمیم دولت مبنی بر اصلاح سیاست ارز ۴۲۰۰ تومانی افزود: ضرورت دارد تا طراحی و تدوین روش اجرا با اخذ نظر و مشارکت تمام دست‌اندرکاران زنجیره انجام شود.

این مسئول صنفی اظهار کرد: اگر تصمیم دولت برای حذف ارز ترجیحی است باید این اقدام با توجه به آثار و تبعات آن صورت بگیرد و بدون تردید این تصمیم‌گیری می‌تواند بسیار اثر بخش و مفید باشد.

نهاوندی گفت: در این مسیر اعتماد به فعالان اقتصادی حوزه دام طیور و طراحی روش اجرای آن با لحاظ کردن نظرات کارشناسی دست‌اندرکاران قطعاً به افزایش کارآمدی و رضایتمندی مورد انتظار از اجرای تصمیم حذف ارز ترجیحی می‌شود.

وی تصریح کرد: بدیهی است تصمیم‌گیری پشت درهای بسته برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی می‌تواند هزینه‌های اجرای این تصمیم را افزایش خواهد داد.

عضو هیات مدیره اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران خاطرنشان کرد: لازم است پس از حذف ارز ترجیحی برای واردات نهاده‌های دامی، مکانیزم‌های بازار جایگزین سیاست‌های دستوری و دخالت محور دولت شود تا بدین ترتیب فعالان اقتصادی مجدداً در انتظار تیک و تایید و تعیین تکلیف دولت قرار نگیرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا