آموزش و پرورش

ابلاغ اعتبار ۱۶ میلیارد تومانی برای تأمین تجهیزات «توان افزایی»

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: در بودجه سال جاری ۵۰ میلیارد تومان اعتبار از سوی مجلس برای تأمین تجهیزات «توان افزایی» دانش آموزان استثنایی دیده شده است.

به گزارش ناظم نیوز به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، سید جواد حسینی در نشست شورای معاونان سازمان آموزش و پرورش استثنایی اظهار کرد: سهمیه هر استان به زودی به حساب استان ها واریز خواهد شد و اولویت هم تأمین وسایل «توان افزایی» مورد استفاده به صورت جمعی برای دانش آموزان استثنایی است.

وی افزود: علاوه بر این مبلغ، ۲۵ میلیارد تومان نیز بابت تأمین سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی به زودی تخصیص خواهد یافت.

حسینی با تأکید بر این که هیچ کلاس درسی نباید بدون معلم باشد، گفت: استان ها باید از روش های سیزده گانه تأمین نیروی انسانی، بویژه استفاده از نیروهای خرید خدمات و حق التدریس نیروهای عادی در مدارس استثنایی نهایت بهره را ببرند.

وی افزود: به دلیل عدم ورود و استخدام نیروی توانبخشی، بخش زیادی از کمبود نیرو در حوزه توانبخشی است و یکی از راه های جبران این کمبود أخذ مجوز جذب نیروی خرید خدمات در حوزه توانبخشی است.

حسینی با ارائه آماری از توزیع کتب درسی گفت: تاکنون از سوی سازمان پژوهش برای ۵۷ هزار دانش آموز میان پایه استثنایی کتاب درسی توزیع شده است.

حسینی با بیان این که گام اول بازگشایی مدارس در آموزش و پرورش استثنایی با مدارس زیر پنجاه دانش آموز شروع شده است، گفت: برای حضور دانش آموزان در مدارس، باید اقناع سازی والدین صورت گیرد و این کار از طریق انجمن های اولیا و مربیان امکان پذیر است.

وی افزود: شرط حضور دانش آموزان استثنایی وجود سرویس ایاب و ذهاب است که ضرورت دارد استان ها با قید فوریت ساماندهی سرویس ها را انجام دهند.

حسینی خواستار جدیت استان ها در سنجش نوآموزان پیش دبستانی شد و گفت: تاکنون ۴۵ هزار و ۷۰۰ نوآموز پیش دبستانی در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوبت گیری شده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا