تجارت

آموزش دانشگاهها به تدریج حضوری می شود/ رایزنی برای اینترنت رایگان

معاون آموزشی وزارت علوم از آغاز تدریجی آموزش حضوری دانشگاه ها خبر داد و گفت: همین طور که جلو می‌رویم و دانشجویان واکسینه می‌شوند دانشگاه ها به تدریج آموزش حضوری را شروع می کنند.

ناظم نیوز به نقل از مهر، علی خاکی صدیق درباره واکسیناسیون دانشجویان و آموزش حضوری دانشگاه‌ها گفت: کاری که ما در وزارت علوم با هماهنگی با وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی انجام دادیم این بود که لیستی از تمام دانشجویانی که در دانشگاه‌های ما تحصیل می‌کنند به تفکیک استان و دانشگاه به این وزارتخانه ارسال کردیم.

وی ادامه داد: برای اعضای هیأت علمی و کارکنان در مرداد ماه این کار انجام و تمام شد. اگر هم تعدادی باقی مانده باشند، تعداد اندکی از همکاران هستند که آنها نیز واکسینه خواهند شد.

معاون آموزشی وزارت علوم افزود: وزارت بهداشت همان طور که اعلام شده بود از ابتدای این هفته واکسیناسیون دانشجویان را به صورت گسترده آغاز کرده است و روند واکسیناسیون با سرعت خوبی در کشور پیش می‌رود در مناطق و دانشگاه‌های مختلف این سرعت واکسیناسیون متفاوت است اکنون آمار دقیقی نداریم که بخواهم اعلام کنیم چون در وزارت بهداشت انجام می‌شود و ما فقط اسامی و کد ملی دانشجویان را ارسال کرده‌ایم.

وی ادامه داد: اما طبق صحبتی که با همکارانمان داشتیم امیدواریم روند واکسیناسیون مهر یا آبان به پایان برسد، برای شروع این ترم که در بسیاری از دانشگاه‌ها از هفته آینده آغاز خواهد شد، آموزش به صورت مجازی خواهد بود.

وی ادامه داد: اما همین طور که جلو می‌رویم و دانشجویان واکسینه می‌شوند، دانشگاه‌ها براساس امکانات زیرساختی مثل خوابگاه‌ها و مسائل رفاهی، برنامه ریزی کرده‌اند که به تدریج آموزش حضوری را شروع کنند این ممکن است در دانشگاهی برای دانشجویان کارشناسی ارشد اواسط یا اواخر همین ترم محقق شود و ممکن است در دانشگاهی موکول شود به ترم بهمن ماه و از ترم دوم آموزش حضوری شروع شود.

خاکی صدیق درباره اینترنت رایگان نیز گفت: اینترنت رایگان را در سه ترم گذشته داشتیم این ترم هم رایزنی‌هایی با وزارت ارتباطات آغاز شده امیدواریم این ترم هم انجام شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا