اقتصادی

آمریکا به دنبال نابود کردن اقتصاد و صنعت روسیه

آمریکایی ها تلاش می کنند به هر نحوی که شده با تحریم های فزاینده اقتصاد و صنعت روسیه را فلج کنند.

به گزارش خبرنگار ناظم نیوز به نقل از راشاتودی، دولت بایدن می‌گوید تحریم‌هایی که قصد دارد علیه روسیه در صورت جنگ احتمالی با اوکراین وضع کند، صنعت و اقتصاد روسیه را به زانو در خواهد آورد.

مسئول امنیت ملی کاخ سفید روز پنجشنبه در یک سخنرانی در مرکز صادرات ماساچوست گفت: «ما نمی‌توانیم هر اقدامی را از پیش برای همگان نمایان سازیم ولی قصد داریم توانایی‌ها و تولید صنعتی روسیه را در صورت حمله به اوکراین به طرز قابل توجهی به وسیله تحریم‌هایمان کاهش دهیم.

هارل همچنین اظهار داشت که در صورت تشدید تنش نظامی بین این دو کشور، آمریکا آماده است تا فوراً «هزینه‌های مالی فلج‌کننده‌ای را بر مؤسسات مالی بزرگ روسیه تحمیل کند، همچنین مجموعه‌ای از تحریم‌های صادراتی گسترده را اعمال کند که ظرفیت صنعتی روسیه را در میان مدت و بلندمدت کاهش دهد.

وی در ادامه تصریح کرد که استراتژی ایالات متحده شامل تحریم‌هایی علیه مؤسسات مالی بزرگ روسیه است که هدف آن «شروع فرار سرمایه از روسیه، تحریک تورم، وادار کردن بانک مرکزی روسیه به ارائه کمک‌های مالی به بانک‌هایش است… بنابراین پوتین هزینه‌هایی را به طرز احساس خواهد کرد.

هارل گفت که امیدوار است اقدامات هرگز اجرا نشود، اما تاکید کرد که واشنگتن کاملاً آماده است تا در صورت نیاز آنها را ضد روسیه به کار ببندد.

به گفته این مقام آمریکایی، این اقدامات با هدف “تضعیف توانایی روسیه در تولید صنعتی چند بخش کلیدی” صورت می‌گیرد، هارل این بخش‌ها را مشخص نکرد، اما دیگر مقامات کاخ سفید به صنایع هوانوردی، دریایی، روباتیک، هوش مصنوعی، محاسبات کوانتومی و صنایع دفاعی اشاره کردند.

به گفته منابع مختلف، آمریکا از راهکارهایی برای جلوگیری از ارسال کالاهایی مانند تراشه‌های نیمه هادی صنعتی ساخته شده با فناوری ایالات متحده به روسیه توسط شرکت‌های سراسر جهان برخوردار است، همانطور که با هواوی چین همین کار انجام داد. بر اساس گزارش‌ها، مذاکراتی در این زمینه با تایوان و کره جنوبی، تولیدکنندگان بزرگ تراشه، انجام شده است که از ارسال این محصول به روسیه خودداری کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا