نفت و انرژی

آلودگی نفتی رودخانه اروند مهار شد

عملیات مهار آلودگی ناشی از مشتقات نفتی در اروند رود توسط تیم عملیاتی مقابله با آلودگی بندر آبادان پس از ۴ روز به پایان رسید.

به گزارش ناظم نیوز به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، پس از مشاهده آلودگی نفتی در سطح آب رود اروند و نزدیک اسکله‌های بندر آبادان سریعاً تیم عملیاتی مقابله با آلودگی از بندر آبادان به محل مورد نظر اعزام شد.

تیم عملیاتی مهار آلودگی نفتی بندر آبادان در اولین اقدام خود با بهره گیری از یدک کش افشین افرا عملیات خود را آغاز و برای پیشگیری از گسترش این آلودگی ناشی از مشتقات نفتی در سطح آب این رودخانه از بوم‌های جاذب هم استفاده کرد.

با توجه به اهمیت موضوع و وسعت این آلودگی که حدوداً از پالایشگاه نفت آبادان تا شیلات این شهرستان که دو کیلومتر طول و ۵۰ متر عرض است، طی تماس تلفنی با بندر خرمشهر اعلام نیاز به یک تیم معین عملیاتی مقابله با آلودگی شد.

پس از مهار این آلودگی طی عملیات مشارکتی دو تیم مقابله با آلودگی از بندر آبادان و خرمشهر، از دستگاه اسکیمر جهت خروج مواد نفتی به مخازنی که توسط پالایشگاه نفت تهیه شده بود اقدام شد و در مجموع پس از ۴ روز تلاش همکاران، این عملیات با موفقیت به پایان رسید.

در حال حاضر و با اقدام به موقع تیم عملیاتی، هیچ آلودگی مشاهده نمی‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا