توپ و تور

آغاز لیگ سی و پنجم والیبال با چند غایب/ دربی هیجان‌انگیز هفته اول

سی و پنجمین دوره رقابتهای لیگ برتر والیبال از روز یکشنبه در شرایطی آغاز می شود که در هفته نخست دو تیم قدیمی تهران به مصاف هم خواهند رفت. در این هفته چند بازیکن سرشناس غایب هستند.

به گزارش ناظم نیوز، سی و پنجمین دوره رقابت‌های لیگ برتر والیبال از فردا (یکشنبه) در حالی با برگزاری ۷ دیدار آغاز خواهد شد که انجام یک دیدار در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

دو تیم تهرانی پیکان و سایپا از ساعت ۱۵ در سالن فدراسیون رو در روی هم قرار خواهند گرفت اما به شرطی که نارنجی پوشان تا پیش از آغاز بازی با بازیکنان بدهکار تسویه و یا رضایت آنها را کسب کرده باشند در غیر اینصورت این دیدار لغو خواهد شد.

پیمان اکبری در تیم پیکان پوریا یلی، پوریا فیاضی، محمد فلاح، محمد طاهر وادی را به دلیل مصدومیت و بیماری در اختیار ندارد تا در هفته‌های ابتدای با چالش جدی مواجه باشد. پیکان که پرافتخار ترین تیم ایران و آسیا به شمار می رود پس از نتایج ضعیف فصل گذشته با جذب بازیکنان مطرح به دنبال کسب جایگاه گذشته خود است. این تیم در بازی مقابل سایپا و نیز هفته‌های ابتدایی با تکیه بر رضا صفایی، امیر محمد فلاح، محمدرضا حضرت پور، آرمین تشکری، حمزه زرینی و مهران فیض امام دوست مقابل حریفان قرار خواهد گرفت.

تیم سایپا نیز با هدایت ناصر شهنازی بر خلاف فصل گذشته بازیکنان مطرح و بزرگی در اختیار ندارد و با تکیه بر انگیزه بازیکنان جوان خود در جام سی و پنجم حاضر می‌شود و نیز چشم به نگاه مسئولان باشگاه دارند تا بدهی مانع انجام بازی آنها مقابل پیکان نشود.

در دیگر بازی هفته،تیم شهرداری ارومیه با هدایت محمدرضا تندروان مقابل راه یاب ملل مریوان کار سختی نخواهد داشت. ارومیه نایب قهرمان فصل گذشته با جذب ستارگان فصل پیش سیرجان، قهرمان مسابقات به دنبال قهرمانی در جام سی و پنجم است. شهرداری ارومیه سال هاست با در اختیار گرفتن ستاره‌ها به دنبال قهرمانی است اما ناکام مانده است و در این فصل با جذب تندروان به دنبال هدف بزرگ می‌باشد.

مصدومیت علی اصغر مجرد، ملی پوش والیبال ایران بدشانسی بزرگ ارومیه پیش از آغاز فصل بود که این بازیکنان به دلیل پارگی آشیل پا کل مسابقات فصل را از دست داد.

تیم والیبال سپاهان، دیگر مدعی قهرمانی مسابقات با هدایت رحمان محمدی راد مربی خوش فکر در گام نخست برابر تیم تازه وارد مس رفسنجان قرار می‌گیرد. تیمی که به تازگی مجوز حضور در لیگ برتر را به دست آورده است و دو تیم پیش از آغاز فصل دیدار تدارکاتی با یکدیگر برگزار کردند. علیرضا مباشری، تنها مصدوم تیم سپاهان است که ممکن است به بازی نخست این تیم نرسد.

تیم شهرداری ورامین نیز که در فصل نقل و انتقالات بارها مورد بی مهری بازیکنان قرار گرفت با هدایت ساسان خداپرست مقابل تیم هورسان صف آرایی خواهد کرد. در ابتدا محمد کاظم هدایت تیم شهرداری را برعهده گرفت اما در ادامه از تیم جدا شد. سعید مصطفی وند، فرهاد سال افزون و آرش کشاورزی نیز پس از عقد قرارداد با این تیم جدا شدند و به تیم دیگری ملحق شدند تا تیم شهرداری ورامین دستش خالی بماند.

تیم هورسان رامسر نیز که در فصل نخست حضورش در لیگ نتایج قابل قبولی کسب کرد در این فصل با هدایت فرشاد عباسی به دنبال ارتقا جایگاهش است.

شاگردان بهروز عطایی در تیم هراز آمل نیز مقابل دیگر تیم تازه وارد لیگ یعنی پاس گرگان قرار خواهند گرفت.

تیم شهداب یزد نیز که از جمله تیم‌های حرفه است که وارد لیگ برتر شده است و پیش از آغاز فصل تورنمنتی در ترکیه شرکت است برابر شهرداری گنبد کار سختی در پیش ندارد.

تیم فولاد سیرجان، قهرمان فصل گذشته مسابقات نیز که به تازگی جام باشگاه‌های آسیا را به دست آورده است با هدایت سعید رضایی مقابل شاگردان فرهاد نفرزاده در تیم آذرباتری قرار می‌گیرد. بازیکنانِ فصل گذشته سیرجان همراه با سرمربی به تیم شهرداری ارومیه ملحق شدند و باید دید سیرجان می تواند در این فصل از عنوان قهرمانی خود دفاع کند یا خیر.

جام سی و پنجم فردا در غیاب علی اصغر مجرد، پوریا یلی، محمد فلاح، محمد طاهر وادی، پوریا فیاضی و احتمالا علیرضا مباشری آغاز می شود و به ادعا کارشناسان برگزاری دو بازی در هفته میزان مصدومیت ها را افزایش خواهد داد.

برنامه دیدارهای هفته نخست به شرح زیر است؛

سایپا – پیکان – تهران – سالن فدراسیون- ساعت ۱۵

شهرداری ارومیه – راه‌یاب ملل مریوان – ارومیه – سالن غدیر- ساعت ۱۶

فولاد مبارکه سپاهان – مس رفسنجان – اصفهان – سالن ۲۵ آبان – ساعت ۱۶

لبنیات هراز آمل – پاس گرگان – آمل- سالن پیامبر اعظم (ص) – ساعت ۱۶

شهرداری ورامین – هورسان رامسر – ورامین – سالن شهید گل عباسی- ساعت ۱۶

شهداب یزد – شهرداری گنبد – یزد- سالن شهداب – ساعت ۱۶

فولاد سیرجان ایرانیان – آذرباتری ارومیه – تهران – سالن فدراسیون – ساعت ۱۸

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا