اقتصادی

مرزهای زمینی بازگشت زائران به پایانه های مهران و شلمچه تغییر کرد

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تصریح کرد: اقدامات و هماهنگی‌های لازم برای تسریع و تسهیل در سفرهای بازگشت زائران اربعین حسینی از مرزهای مهران و شلمچه انجام شد.

به گزارش ناظم نیوز به نقل از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، بابک طالبی معاون حمل و نقل این سازمان، با بیان این که از تاریخ ۲۸ شهریور ماه تا ۵ مهرماه بالغ بر ۳۵ هزار نفر از مرز مهران و ۱۲۰ هزار نفر از مرز شلمچه خارج شدند، اظهار داشت: به منظور بازگشت این زائران از مرزها، ناوگان حمل و نقل جاده‌ای مورد نیاز به مرزها اعزام شدند که به طور متوسط روزانه ۵۰۰ دستگاه بوده و در صورت افزایش تقاضا، ناوگان بیشتری اعزام خواهد شد.

طالبی خاطرنشان کرد: استان‌های معین برای تأمین ناوگان در شلمچه و چذابه پیش بینی شده است و ستاد مرکزی اربعین در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و ستادهای متناظر استانی در ایلام و خوزستان در حال رصد زائران بوده و تمهیدات خودرویی برای آنها اندیشیده شده است.

معاون حمل و نقل با اعلام این که قرارگاه مرکزی اربعین حسینی در ستاد مرکزی این سازمان از سوم مهرماه آغاز به کار نموده است، افزود: تردد زائران ورودی و خروجی در مرزهای غربی به صورت لحظه‌ای و آنلاین رصد شده و در اعزام ناوگان مورد نیاز به مرزها اقدام می‌شود.

وی افزود: با ایجاد و برقراری کشیک در سطح ادارات کل استانی و پایانه‌های مسافربری سراسر کشور، امکان آمادگی لحظه‌ای برای اعزام ۲۴ ساعته ناوگان به سمت مرزهای شلمچه و چزابه فراهم شده وبه منظور ارائه خدمات هرچه بهتر به زائران، نمایندگان استان‌های معین در مرزهای یادشده استقرار دارند.

طالبی در ادامه یادآور شد: اصلاح و بهبود زیرساخت‌های فنی و شبکه ای در جهت ایجاد تسهیلات برای شرکت‌های حمل و نقل مسافر یکی دیگر از اقدامات است که به تسهیل و روان سازی اعزام ناوگان فعال اتوبوسی به مقاصد منتهی به مرزهای شلمچه و چزابه و بالعکس منجر می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا