علی لطیفی رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی شد
وزیر آموزش و پرورش در حکمی، علی لطیفی را به سمت معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی منصوب کرد.
به گزارش ناظم نیوز؛ به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وزیر آموزش و پرورش در حکمی، «علی لطیفی» را به سمت «معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی» منصوب کرد.
متن حکم یوسف نوری به شرح زیر است:
«جناب آقای علی لطیفی
با توجه به تعهد، تجارب و شایستگی ارزندۀ جنابعالی، به موجب این ابلاغ به عنوان «معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی» منصوب میشوید.
امید است با توکل و استعانت از پیشگاه خداوند قادر متعال، پیروی از منویات و مطالبات مقام معظم رهبری (مدّ ظله العالی) و پیگیری سیاستهای ریاست محترم جمهور، در تحقق برنامههای وزارت آموزش و پرورش دولت سیزدهم در سازمان مربوطه موفق و مؤید باشید. در این راستا، رعایت اصول «عدالتمحوری»، «انقلابیگری»، «مردمداری»، «پاکدستی و فسادستیزی» و «قانونمداری» دولت مردمی الزامی است.
انتظار میرود که ضمن در نظر قرار دادن مفاد بیانیۀ گام دوم انقلاب اسلامی، سیاستهای کلی ایجاد تحول در آموزش و پرورش، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و قوانین و مقررات آموزش و پرورش در این سازمان، در پیگیری موارد ذیل با رویکرد تحولی اهتمام و جدیت داشته باشید و علاوه بر گزارش مستمر فرآیندها، نتیجۀ اقدامات را در پایان خرداد ماه هر سال به اینجانب گزارش نمائید.
– توجه جدّی به جایگاه سازمان به مثابه قلب آموزش و پرورش و بازبینی، اصلاح و ایجاد تحول در سیاستها، رویّهها، فرآیندها و برنامههای سازمان و نظام تعاملات آن با دیگر بخشهای وزارت به منظور بازیابی و تثبیت این جایگاه.
– التزام به سیاستها و اسناد تحوّلی مصوّب در تدوین برنامههای سازمان و حرکت در مسیر تحقق اهداف و آرمانهای نظام جمهوری اسلامی و بیانیه گام دوم.
– توسعه و تقویت پژوهشمحوری با توجه ویژه به پژوهشهای راهبردی و رصدی ناظر به وضع کنونی و افق پیش روی نیاز نظام تربیت رسمی عمومی و سازمان.
– اصلاح و تکمیل راهنمای برنامه درسی حوزههای تربیت و یادگیری و تدارک عالمانه دیگر گامهای مورد نیاز برای تهیه و تولید بستههای تربیت و یادگیری.
– اهتمام به فضای مجازی و ابعاد گوناگون تأثیر و تأثر میان نظام تربیت رسمی عمومی و برنامه درسی با این فضا و بازطراحی سیاستها، فعالیتها و خدمات سازمان با نظر به آن.
– تعامل همافزا با دانشگاه فرهنگیان و عنایت جدی به انسجام و هماهنگی برنامههای درسی با برنامه درسی تربیت معلم و دیگر برنامهها و اقدامات مرتبط با آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی در آموزش و پرورش
– تقویت سرمایه انسانی سازمان با تأکید بر توانمندسازی کارشناسان سازمان، بهرمندی از تجارب پیشکسوتان و استفاده از نیروهای دانا، آگاه، خوشفکر، متدّین و انقلابی.
– مشارکتپذیری و استفاده از دیدگاهها و تجارب معلمان، مربیان، مدیران مدارس، خانوادهها، کارشناسان، صاحبنظران حوزه و دانشگاه و دیگر فعالان عرصه تربیت و طراحی و توسعه نظام شناسایی و بهرمندی از ابتکارات، نوآوریها و پیشنهادها.»